Ryggsovare gillar inte att ligga vaken på mage...

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
TorpSara

Ryggsovare gillar inte att ligga vaken på mage...

Inlägg av TorpSara »

Edvard sover på rygg, eftersom både jag och min mamma är opererade för Pyrolus basm, och man har konstaterat att magläge förvärrar risken. Men därför vill jag ju ha honom på mage så mycket det bara går dagtid. Vi har övat sen han var nyfödd, och det är INTE poppis. Vi väntar alltid tills ansträngningsgnöl övergår i tydligare missnöje och sen vänder vi och lugnar. Fel? Borde jag bara ha honom på mage så länge han är nöjd? Nån som har ett bra tips för att få honom att gilla magläget bättre?
Till saken hör att det går utmärkt att söva honom på mage med buffning för en fem-minuterslur eller lägga honom på mage när han är skitrött. Han somnar så sött, så sött... :?
miniz

Inlägg av miniz »

Hej.

Kom att tänka på den här tråden. Den är låååång, men intressaaaant... Den handlar mycket om att krypa, men också magläge diskuteras.

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ar&start=0

Jag skummade igenom den litegrann. Dessa tips för en ung liten herreman kom i mitt synsfält.
Lägg pojken på intressant höjd för socialdelaktighet, typ diskbänken, databordet...
Erbjud spännande saker att se på och greppa efter.

Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tack! :D Det stämmer att höjden nog är ett bra trick. På mage på skötbordet är det alltid gladast och längst...
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag har också märkt att Tor som inte gillar att ligga på mage så mycket gillar det mycket mera nu när:

- Han ligger på diskbänken/köksbänken, spisen och är med. Sorterar gärna flaskor som står på tork :roll: .
- mamma gör gympa på golvet tillsammans.
- Avbryter innan missnöje uppstår, kanske fortsätter med att ligga på mage på annan plats i typ 2 min till.
- Sakta förlänger tiden den får inte vara lång!

Som du vet: Rom byggdes ju inte på en dag...... Gammalt AnnaW språk.... :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"