Förlänger natten själv, sluta väcka?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
TorpSara

Förlänger natten själv, sluta väcka?

Inlägg av TorpSara »

Edvard har börjat att förlänga natten själv. Efter ett dyngs kalabalik så trillade alla poletter ner på en gång. :heart:
Nu sover han (nästan) åtta timmar, 20.45-04.30 då jag väckt. Ska jag hålla mig någon natt och se hur länge han själv sover? Jag vaknar ju i allafall och kan hämta när jag hör honom vakna till. Det börjar ju närma sig 10 timmar med stormsteg och i natt sövde han om sig själv både 03.30 och 04 som har varit de olika tiderna tidigare. Sen väckte jag 04.30 och då var han ivrigare än på länge vid matningen.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Jag tycker du ska bestämma och leda, såklart utifrån de signaler han ger dig, men vänta inte på honom, föregå och förutse.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tack hjhelena! Jag lyssnade på honom i natt och fiskade upp honom 05.30! Det innebär natt mellan 20.45-05.30 på helt egen hand!! Nu är det dags att justera schemat lite, blev lite tätt på frukosten... :roll:

För övrigt frågade han lite i natt klockan 2.30, man upphör aldrig att förvånas, vakna på nätterna har ju inte riktigt varit denna prins problem... :roll:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"