Tuff natt...
Har kört med lugnande vagning istället för till sömns i natt... Så det blev så klart lite tuffare än de 2 förra nätterna.
18.30 -19.00 Blöjbyte, nattslurk, bus och skratt, 2 min gos och sedan i säng. Lite lugnande vagning, tror att jag fick till ramsan i insomningsögonblicket (svårt att avgöra eftersom jag har mörkt i rummet och Skrutten ligger ganska still och tyst hela tiden)
19.00 - 20.00 ett antal uppvak. Vagnar lugn, tror jag tajmar ramsan bra.
22.00 - 22.20 Amning i sömnen. Äter bra. Vagnar lugn, tror jag tajmar ramsan bra.
00.23 - 00.28 Vagnar lugn, tror jag tajmar ramsan bra.
00.59 - 01.03 Vagnar lugn, tror jag tajmar ramsan bra.
01.36 - 02.30 Vagnar och vagnar. men varje gång jag ramsar tar det ny fart. Vid ett tillfälle skriker han upp sig ordentligt och det bara eskalerar. Får dock stopp på det genom att vagna och sjunga Idas Sommarvisa!
02.30 I ett lugnt ögonblick tar jag upp och ammar. Han äter ordentligt. Efteråt ligger vi ett par minuter näsa mot näsa, hans händer i mitt hår med slutna ögon. Min lilla goseprins!

Flyttar över honom till vagnen. Vagnar lugnande och ramsar. Tredje gången när jag ramsar och går ut är han klarvaken men lugn. Hör ifrån köket att han "tröttmumlar" för sig själv, sedan blir det tyst! Han har somnat helt själv!!!!

8)
04.30 - 05.15 Han vaknar och somnar inte om trots vagnande och ramsa, jag tar upp och ammar helt kort. Vagna, ramsa. Vagna, ramsa. För att motverka överkoncentration går jag ut i köket emellanåt, sätter på musik och slamrar med luckor. Tycker det verkar lugna honom (och mig!). Efter en del lugnande vagning och ramsa somnar han om, tror att jag tajmade ramsan bra.
06.15 - 07.00 han sover korta stunder men vaknar snabbt igen. Varje gång vagnar jag lugnande och ramsar med vad jag tror är bra tajming.
07.00 Stor glad morgon. Supertrött bebis. Lika trött mamma. Vi ammar och tittar på hjortarna som betar i trädgården
Trots allt känner jag mig rätt nöjd eftersom:
1) En gång somnade han HELT OCH HÅLLET SJÄLV

2) Tror att jag hade hyfsad tajming de flesta gångerna vad gäller ramsan
3) Stod emot att ta upp honom när han grät eller skrek, tog bara upp för amning när han var lugn.