Provade med ersättning i onsdagskväll men han VÄGRADE äta den trots att jag erbjöd den före amningen.

Han var väl inte tillräckligt hungrig antar jag. Körde igång pumpandet igen så har jag reserver för speciella tillfällen då (t ex extraslurkar på kvällen vid behov). Flaskan är inget problem i sig.
I går kväll bestämde jag mig för att kolla hur det VERKLIGEN ligger till med det här tidiga morgonmålet.

Vi satsade på 10 timmar natt mellan 21-07!
Så här gick det

:
04.35 Vaknade och började röra sig och grymta. Vagnade 2 min
05.20 Vaknade igen. Vagnade 3 min
06.35 Vaknade igen. Vagnade 2 min
Eftersom han somnade om och sov så bra så sträckte jag ut en marginalkvart efter 7 eftersom vi i framtiden nog tänker ha 7.30 som morgon.
7.15 började han röra lite på sig så jag väckte honom 7.20 och då var han glad som en solstråle
Sen kunde han sitta i sittern under mammas frukost en halvtimme innan han ville ha mat

. Jaja, jag behöver väl inte säga något mer....?
Det känns så SKÖNT att första natten gick så bra.

Jag kände mig aldrig tveksam kring hans små funderingar. Han svarade så bra på beskeden. Det hade nog räckt med att han börjat suga på sin hand eller något för att jag skulle ha vacklat.
Nu är det bara att forsätta någon natt till så sitter det här snart och då blir det väl en baggis att nå 12 timmar natt i slutet av mars!