Trött och mätt?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
fisen

Trött och mätt?

Inlägg av fisen »

Hej,

Jag har börjat skriva ner lite tider för hur min dotter ( 5 veckor)äter och sover för att sedan göra upp ett schema så att jag kan köra standardmodellen. Jag har dock lite funderingar innan jag kör igång och hoppas att någon kan hjälpa mig med dem.

Har supersvårt att hålla henne vaken i mer än 1 timme förrutom under sena kvällen då hon kan vara vaken i 1,5 timmar vid 22-tiden. Efter 45 minuter börjar hon att gnälla och det enda som hjälper är att stoppa i lillfingret i munnen på henne med risk för att hon somnar. Även fast hon bara är vaken i en timme brukar det sällan vara problem att få henne att sova i 2 till 3 timmar. Hon äter bra när hon precis har vaknat men innan hon sedan ska somna och jag ska ge henne påfyllning så händer det ganska ofta att hon börjar skrika vid bröstet och hon vill hellre ha lillfingret. Om jag ändå trugar på henne bröstet så leder det ofta till att hon kräks supermycket och då menar jag att hon kräks så pass att hon verkar tömma magen, det kommer alltså i flera omgångar.

Hur ska jag göra med henne tycker ni?

Börjar tappa hoppet på att standardmodellen ska fungera på henne.

Kram från Fisen
camilla

Inlägg av camilla »

Vill hon inte ha mer sa e hon nog matt sa da far du strunta i pafyllningen helt enkelt, det ar inte alla barn som gar att fylla pa, mina har alltid atit allt i ett svep. sover hon anda fram till nasta matpass sa innebar det ju att hon fatt i sig tillrackligt vid forra. Klart du kan kora standard modellen, man erbjuder mat 3 ggr men det ar inget tvang att de ater 3 ggr, det ar ju bara for att forsakra sig om att hon ar MATT och att overlevnadsangesten ar stillad. Att man haller pa i 1,5 tim och ger mat e ju for att de skall fa tid pa sig att ata allt de vill samt att de skall fa lagom vakentid sa att de inte vander pa dygnet och ar mer vakna pa natten an pa dan. Kor pa som du gor, snart marker du att hon orkar vara vaken lite langre och da kanske hon oxa hinner med en extra slurk. Mennars de ar nojda och gar upp i vikt sa far de tillrackligt med mat.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
fisen

Inlägg av fisen »

Tack för ditt svar Camilla!

Nu fick jag en nytändning. Jag kör på och hoppas på det bästa.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"