Kul att du är med också, Hegro
Linda - om du erbjuder och Malte inte vill ha, så får du nog lita till att han är mätt! Jag tror du har rejält med mat, annars skulle han sluka betydligt mer än 80 ml som nattslurk! Nu vet jag inte hur du gör när du ammar, men om du ammar när han vaknar, tills han är mätt och nöjd (omg. 1) och sen har byte, bus etc och fyller på inom timmen tills han är proppmätt, så kan du inte göra så mycket mer! Släpp trugningstankarna då, och vänta med dem till nästa mål! Lättare sagt än gjort kanske...
Ulrika - mina barn väcker väldigt sällan varandra. De verkar immuna mot syskonvrål

Alice (tvååringen) kan vara väääldigt högröstad

och Oline som ligger ca en meter ifrån henne snarkar på som en gris

De är så vana vid varandras röster, och Frida verkar bli precis lika. Häromkvällen hade Oline världens nattmaror som jagade henne, och kom in i vårt sovrum och vrålade om mardrömmar - men Frida rörde síg inte ens

Jag föjde Oline tillbaka till sängen, och trodde bergssäkert att hon hade väckt Alice, men nejdå, hon snarkade sååå gott

Och det har varit lika med mina äldre barn, de väckte aldrig varandra på nätterna (bara mig

)
Kommer dina barn att dela rum? Det har mina alltid gjort, eget har de fått i 11-års åldern ungefär, och jag tror de har saknat varandra ganska mycket... Så det är ett tips till dig - låt barnen dela rum de första åren
/Mia