Hej alla!

Skrev nyl. ett inlägg om hosta och nattvak gällande våran Olle 9 månader!

Nu har hostan så gott som gett med sej ÄNTLIGEN!!

kvar är bara lite rassel och pling då och då. Nätterna är utan hostattacker sen tre nätter tillbaka!
I stället vaknade liten älskling vid tre, låg och knorrade hyfsat nöjd en stund och jag låtsades inte om att jag hörde

. Sen förstod jag att han fastnat med benen utanför spjälorna och lade honom utan prat tillrätta i sängen igen och la mej själv men då kom STORA gråtattacken

. Han skrek så att han i det närmaste blev hysterisk (och såklart kom hostan igen),hela familjen vaknade och Olle han skrek

.
Jag sa min godnattramsa och klappade lilla huvudet men då varvade han upp ännu mer.När han skrikit´ett bra tag stod varken jag, pappa eller syskon ut längre

utan jag tog upp honom och han fortsatte att gallskrika och liksom kasta sej bakåt hårt i min famn

. Det dröjde några minuter innan han tystnade och lugnade sej. Sen vandrade vi runt i huset en stund men han var liksom på helspänn hela tiden och så fort vi närmade oss sovrummet- där det var lite mörkt blev han ledsen igen

.
Efter ett tag la jag ner honom men då började han skrika rejält igen , tystnade nån sekund för att ta nya tag och skrika igen. Sammantaget kanske vi höll på 1,5 timmar

. Han somnade själv i sängen efter ett tag men jag kände då och känner nu inför en ny natt. Gjorde jag rätt!? Somnade han uppgiven och rädd

, skulle jag ha tagit upp honom igen efter att ha lagt honom andra gången eller skrämmer jag honom för sängen då!? Han som sedan långt tillbaka sover prydliga nätter

(förutom under hostperioden som varit) .
Tycker även att han senaste veckan blivit förändrad- otålig, gråter mycket och känns missnöjd och frustrerad. Är nöjd en kort stúnd och vänder sen på en femöring och gnäller och skriker

.Är det åttamånadersångesten!? Hur ska man i såna fall bemöta missnöjet över tillvaron

. Han vill inte bli buren speciellt mycket utan stretar och ska åt en massa håll när man har honom i famnen och det ska vara nåt nytt hela tiden. Hur göra på natten om han vaknar sådär igen!? Det kändes som att han var rädd och otrygg- hade så gärna velat ha honom i sängen och sovit med honom men det hade ju inte löst nåt och han hade antagligen inte velat ,haft ro att ligga still själv. Hur hjälpa liten Olle!?