Det är här de andra sjutton bebisarna kommer in i bilden

Eller mina hur-många-jag-nu-hade-på-en-gång
Med sjutton andra bebisar som verkligen vrålar och akut står på tur att GENAST bli omhändertagna / matade / skötta, kan man inte ta upp en liten bebis som redan fått allt han behöver och så mycket mat han kunnat ta emot, efter en timme redan. Han får faktiskt sova lite till.

Att inte behöva vänta en sekund på maten betyder inte att man ska snuttmatas. Vi talar fortfarande standardmodellmål, alltså ca 1,5 tim under vilket tidpass han ska proppas och proppas (och det gör du ju också med den äran) så att magen står i fyra hörn, varpå han ska läggas på dem, hörnen alltså, och sova ca 2,5 tim eller som absolut mininum 2.
Om man då vaknar till under den tiden, vilket man gör, helst efter 45 min, ställer man måhända en fråga eftersom man inte vet var man är - inne i livmodern eller utanför

- eller vad det är för dag eller natt här i världen eller om någon är där som håller koll på vargen så man inte behöver vara rädd för livhanken. Och de frågorna besvaras inte alltid bäst, eller för barnet särskilt nöjaktigt alls, med mer mat mitt i alltihop.
Vi talar som sagt fortfarande SM, och när man vaknar upp till ett nytt mål måste man kunna förmodas vara hungrig. Det blir man inte en timme efter 4 omgångar mat förra målet. Vagna då bara lite i all enkelhet, medan du störtar förbi mellan de andra sjutton bebisarna

Så att få mat "vid minsta pip" betyder fortfarande inom ramen för SM-målen, åtminstone någorlunda. Man ska alltså inte behöva vänta på förrätten. Och sedan ska man äta sig igenom hela middagen. Och sedan ska man ta igen sig till såväl tiden som matsmältningen. Och sedan ska man få mat igen direkt man vaknar till nästa mål - inte till obehövligt mellanmål efter en timme
Hoppas jag har varit uttömmande tydlig nu

Så även om du inte följer klockan slaviskt, gör den ändå till din bästa vän. Har han väl somnat efter SM-målet, betyder det att han var mätt, och då ska han inte äta igen förrän klockan talar om för dig att det har gått åtminstone två timmar sedan du la honom. Helst rejält mer.