Ger ni fortfarande slurk inom timmen?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Kristin

Ger ni fortfarande slurk inom timmen?

Inlägg av Kristin »

Hej!

Tidigare har jag alltid gett vår son "resten i flaskan" om han inte har ätit så mycket som han brukar INOM TIMMEN. Gör ni det eller ignorerar ni det?

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
JH

Inlägg av JH »

Jag frågade nåt liknande förut, och fick då svaret att nu när de är så "stora" :D så ska matningen INTE ta en timme längre. Elsa ammar bara ca 4-5 min på varje bröst, men jag måste fortfarande vänta ett tag innan hon tar det andra bröstet. Mammut sa att man skulle sikta på en matning på ca 20 min, men det har jag inte riktigt lyckats med ännu. Men det tar inte mer än ca 30-40 min. Det betyder ju ingen extraslurk då!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Jag sitter inte heller längre med flaskan än kanske 20 min (max), men om han inte äter det han "brukar" (200 ml) så brukar jag vänta ca 20 min och prova om det går att få i honom mer. INOM timmen. Skall jag fortsätta med detta eller bara acceptera att han äter mindre då och då?

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har ganska nyss slutat upp med att göra en paus och se om det går ner lite till. Lillen får oftast i sig sina vanliga 200 ml på mindre än tjugo minuter och de gånger han äter mindre låter jag det vara. Då tar han oftast igen det nästa måltid istället. Känns som om han kan reglera det där ganska bra själv nu.

Siri
Kristin

Inlägg av Kristin »

ja du Siri. Jag tänker som du. Det händer väldigt sällan att han äter mindre än 200 ml (oftast äter han 200 ml PRICK!) och kanske skall jag strunta i att fylla på. Han tar ju igen det som du säger!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"