...har några frågor så att jag lyckas så bra som möjligt från början
Fråga 1.
Vi har tidigare lagt vår dotter och hon har fått skrika tills hon somnar med jag eller hennes pappa som går in lite då och då för att visa att vi är där men utan att lyfta upp henne. Det har fungerat sådär, vissa kvällar somnar hon utan gnäll eller problem och andra skriker hon som en galning... Tror att vi har ett riktigt envist exemplar eftersom detta borde fungera bra efter några dagar sägs det och vi har hållit på i över en månad nu

(de säger att envisheten kommer från mig så sova-hela-natten-kuren blir nog en kamp utan dess like

) Hur gör jag då med buffningen och ramsandet. Om hon skriker så buffar jag såklart men om hon är helt lugn från början, vilket hon har varit de senaste tre nätterna, ska jag bara ramsa eller skall det buffas ändå?
Fråga 2.
När det gäller sovandet på dagarna så står det att vaknar hon tidigare än hon skall så skall hon ligga kvar om hon så bara somnar de sista fem minutrarna igen. Om hon inte somnar alls inom sin sovtid då, vad gör jag då? Har för mig att man inte skall lyfta upp ett vaket, skrikande barn utan de skall väckas...
Fråga 3.
Vår dotter sov i princip hela nätterna när hon var två månader i två underbara veckor, sedan började hon skala bort en kvart/natt, så kom vintertiden

och ställde till det ännu mer. Men hon åt bara en gång/natt. Nu den senaste månaden har hon helt plötsligt börjat vakna 2-3 gånger och somnar inte om utan mat, dessutom är det morgon vid halv sex

, det är detta jag hoppas skall ändras genom denna kur men är lite fundersam på hur mycket mat hon skall ha på dagarna. Nu får hon majsvälling klockan åtta på morgonen, puré med kött samt fruktpuré klockan tolv, havregröt samt fruktpuré klockan fyra och majsvälling igen klockan åtta innan hon somnar. Ska jag in med ett till mål någonstans? Mitt problem då är att hon är ett kräkbarn och får hon för mycket mat så kräks hon som en fontän, hon får alltså i alla fall inte behålla den skulle jag tro, har alltid varit svårt att ge henne mat om hon inte är hungrig, vilket hon inte är mellan de fyra mål jag har lagt in, då får jag allt på mig istället
Fråga 4.
Har inte begripit mig på marginalkvartarna, läste om dem på detta forum men där står det ju bara hur man använder dem om man skall ut och resa, vad använder man dem till här hemma?
Kommer inte på fler frågor nu men kanske snart igen...
Hälsningar Helena