Han vill absolut inte äta nadra gången??? (11 v)

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Sullan

Han vill absolut inte äta nadra gången??? (11 v)

Inlägg av Sullan »

Hej!

Försöker köra standardmodellen och det fungerar hyfsat. Är lite struligt då storebror går på dagis tre dagar i veckan och lurarna inte kan hållas riktigt då.

Markus äter glatt i början avv vakenpasset men andra gången jag erbjuder bröstet (har testat med samma sida igen oxå) så blir han hysteriks och gallskriker???? Han vill inte?? Betyder detta att han klarar sig med första matningen i början av vakenperioden? Har "tvingat" honom att äta andra gången och då har han efter ca 20 minuters skri och gående amning ätit men oftast somnat nästan direkt? Någons som känner igen sig?
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
kokos

Inlägg av kokos »

Efter hur lång tid ger du andra bröstet, ungefär? Låter nästan som att han är lite för trött. Och somna vid bröstet vill vi ju inte att han ska göra.

Jag försöker hålla "målen" inom en timme. Ger första bröstet + påfyllning vilket tar ca 20 minuter. Sedan byter vi blöja och umgås i ca 30 minuter. När han är less på att umgås med mig (han börjar stånka och stöna lite) så är det dags för påfyllning. Andra bröstet serveras alltså ca 50 minuter efter han har vaknat (om målet börjar kl 7 så serveras bröst 2 kl 7.50, ungefär). Och efter det kvicknar han till ordentligt i en timme till. Väntar jag för länge blir han istället trött vid bröstet och knölar och vill inte...
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"