Mammor i Melbourne, Australia?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Australien mamman

Mammor i Melbourne, Australia?

Inlägg av Australien mamman »

Hej! 15 Augusti flyttar jag och min familj till Australien i ett år eller mer. Leah kommer vara 8 månader då...hur gör jag bäst med rutiner, tidsskillnad m.m.? Tacksam för tips! Marie
Senast redigerad av Australien mamman den fre 21 jul 2006, 20:38, redigerad totalt 2 gång.
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
br

Inlägg av br »

Kul! Vi flyttade till USA förra året. Barnen var då 4 år o 4 månader och 1 år och 4 månader. Vi flrberedde inget ang tidsskillnad utan detta löste sig ändå efter några dagar ( det var några dagar med tidigt uppvaknande då det blev ett ramsande och solfjädrande osv)

Nu är din lite mindre men om du söker på tidsskillnad här på forumet kommer du att hitta lösningar på hur du kan förbereda en del av tidsskillnade redan innan ni åker.

Kan säga att vi planerar att stanna i USA 2-3 år och det tog drygt ett halvår innan vi landat i vårt nya land och det var efter ett år som jag tyckte det började bli riktigt roligt!

N i kommer att ha en härlig tid och när du komme röver den tiden som brukar vara jobbig så kan en flytt tillbaka till Sverige kanske kännas konstig :wink:
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Australien mamman

Mammor i Mebourne, Australia?

Inlägg av Australien mamman »

Tack br för ditt gulliga input. Det ska bli så spännade och lite scary samtidigt. Vi har bott i Sverige i 3 år och nu är det dags att bo i Damians härliga hemland :D Vi har inte bestämt hur länge utan tar det lite som det kommer...Jag träffade Damian i Sydney då jag arbetade och hade kul med kompisar och nu kommer jag tillbaks som mamma :o Någon som känner mammor i Melbourne? Vi ska bo där till att börja med. 8)
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"