Skjema, vagning og vekking...
-
Mamma til Isak f.30.03.06
Hei,
Har studerat andre sitt skjema, men ser no etter kommentarar på eget skjema og hjelp til å takla kvardagens små problem… (Gutten er 2 mnd og en vecka)
Slik ser det ut no…
1. 06.30 Mat, stell, mat, leik i senga 2 t oppe
08.30-10.00 Formiddagslur 1½ t sövn
2. 10.00 Mat, stell, mat… vera med… 1½ t oppe
11.30-14.00 Middagslur i vogna ute 2½ t sövn
3. 14.00 Mat, stell, osb, vera med, middag o.l. 2 t oppe
16.00-17.30 Ettermiddagslur i vogna ute 1½ t sövn
4. 17.30 Mat, stell, mat, kos, 1½ t oppe
19.00-20.30 Liten lur 1½ t sövn
5. 20.30 Mat, stell, kos, mat, bading m.m. 2 t oppe
22.30-06.30 Nattesøvn 8 t natt
Dette blir jo samanlagt 9 timars våkentid. Kan dette verte for mykje for ein 2 mnd gamal liten gubbe?? For lite med 7 timars sövn på dagen?? Lillkillen likar morgonar, (berre ikkje når me har vagnat sedan 05.30… som i dag..) og etter den lange middagsluren er han også opplagt til å vera oppe i 2 timar. (Hadde först berre 1,5 time her, men så lenge me har hatt skjemaet (ca ei veke) har det aldri funkat å få han til å sova til 17.30, - han har vore svår å få til å sova og har vaknat etter litt,- alle fall kl. 17. Forslag på anna justering her, kommentarar??
På kvelden treng me nesten to timar for bad og sosialt liv,- eller er det her vi evt. på kutta litt?? I går vart han faktisk litt overtrøytt og det vart vanskeleg med maten etterpå..
Vagning om natta.
For siste gong,- ska man vagna så snart ein hör et knyst eller skal man innventa skriket?? Har holdt på på förste knyst et tag, men det fungerar så lagom, han får vel aldri heilt lært seg somna av seg sjölv… men han har godtatt at det ikkje vert mat... I natt venta eg inn skrika etter oppvåkningslydane og me fekk mange og lange frågor og svar… Vagnar berre kort og pröver så å koma meg derifrå som eg har lest mykje om, og det funkar fint, han tystnar direkt, men gjer så lyd frå seg att,- så er det berre å fortsetta nokre netter til????
Må legga til at eg vagnar han på ryggen,- og stannar når armane til killen har stilnat,- larmet er på veg i posten. Vert det lettare då?? Kommentarar??
Om vekking:
Om ein ikkje skal gå så mykje utom skjemaet,- hur lenge ska man venta om lillkillen har startat oppvakningen?? Det tar jo sin lilla tid… men om man ikkje ventar tek jo maten si tid.. Tips??
Takk for fine sider og gode råd fra erfarne mammor og pappor!
Vänligen
Anette,
Mamman til Isak
Har studerat andre sitt skjema, men ser no etter kommentarar på eget skjema og hjelp til å takla kvardagens små problem… (Gutten er 2 mnd og en vecka)
Slik ser det ut no…
1. 06.30 Mat, stell, mat, leik i senga 2 t oppe
08.30-10.00 Formiddagslur 1½ t sövn
2. 10.00 Mat, stell, mat… vera med… 1½ t oppe
11.30-14.00 Middagslur i vogna ute 2½ t sövn
3. 14.00 Mat, stell, osb, vera med, middag o.l. 2 t oppe
16.00-17.30 Ettermiddagslur i vogna ute 1½ t sövn
4. 17.30 Mat, stell, mat, kos, 1½ t oppe
19.00-20.30 Liten lur 1½ t sövn
5. 20.30 Mat, stell, kos, mat, bading m.m. 2 t oppe
22.30-06.30 Nattesøvn 8 t natt
Dette blir jo samanlagt 9 timars våkentid. Kan dette verte for mykje for ein 2 mnd gamal liten gubbe?? For lite med 7 timars sövn på dagen?? Lillkillen likar morgonar, (berre ikkje når me har vagnat sedan 05.30… som i dag..) og etter den lange middagsluren er han også opplagt til å vera oppe i 2 timar. (Hadde först berre 1,5 time her, men så lenge me har hatt skjemaet (ca ei veke) har det aldri funkat å få han til å sova til 17.30, - han har vore svår å få til å sova og har vaknat etter litt,- alle fall kl. 17. Forslag på anna justering her, kommentarar??
På kvelden treng me nesten to timar for bad og sosialt liv,- eller er det her vi evt. på kutta litt?? I går vart han faktisk litt overtrøytt og det vart vanskeleg med maten etterpå..
Vagning om natta.
For siste gong,- ska man vagna så snart ein hör et knyst eller skal man innventa skriket?? Har holdt på på förste knyst et tag, men det fungerar så lagom, han får vel aldri heilt lært seg somna av seg sjölv… men han har godtatt at det ikkje vert mat... I natt venta eg inn skrika etter oppvåkningslydane og me fekk mange og lange frågor og svar… Vagnar berre kort og pröver så å koma meg derifrå som eg har lest mykje om, og det funkar fint, han tystnar direkt, men gjer så lyd frå seg att,- så er det berre å fortsetta nokre netter til????
Må legga til at eg vagnar han på ryggen,- og stannar når armane til killen har stilnat,- larmet er på veg i posten. Vert det lettare då?? Kommentarar??
Om vekking:
Om ein ikkje skal gå så mykje utom skjemaet,- hur lenge ska man venta om lillkillen har startat oppvakningen?? Det tar jo sin lilla tid… men om man ikkje ventar tek jo maten si tid.. Tips??
Takk for fine sider og gode råd fra erfarne mammor og pappor!
Vänligen
Anette,
Mamman til Isak
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Om du vill kan du förlänga sista målet till 3 tim uppe, men då lägger du in en tjugominuters liten lur när han sloknar, mitt i "målet" med allt vad därtill hör.
Jag skulle lägga åtta timmars natt med betydligt tidigare kväll och nattmål kl 4 i stället - det skulle du kunna hålla till bara 20 min och sedan lägga honom att sova vidare. Det är en klassiker som brukar fungera utmärkt. På så vis får du till den sömn han behöver per dygn, vilket är ca 15,5 timme.
Ja, det blir mycket lättare när han får sova på magen
Eftersom du har honom i vagnen både dag och natt, kan du öva dig i den talangen på dagarna också. Han ska läggas vaken. Få några "skak" i handtaget kanske som markering att det är dags att sova, och sedan ingenting - sedan ska du gå
Och inte ingripa igen förrän du verkligen känner att du går dit för att ge SVAR. Besked, påminnelse, SVAR - men inte egna oroliga "frågor"
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Beklagar, eg forstår at eg har skrive min förste fråga feilaktig under mat, mage, barnakropp. Limer historiken derifrån hit som den hører heime. Er det mogleg å fjerne innlegget frå Mat, mage, barnakropp så ikkje det blir full forvirring?? Beklagar dette.
God idè å legga kvelden tidlegare, og etter å ha sove 8 timar er han ofte klar for å sova vidare framfor å eta mykje! Skal innföra 3 timars kveld med lur frå i dag. Me har forresten lärt oss dette med vagninga no og det funkar berre betre og betre (behövs ofte inte alls!).
Kan man forventa ca 2 timar sövn etter nattmåltidet?? Slik at man fortfarande startar dagen kl 6.30? Sedan tar vi 3. måltid kl 14 på halvannantime med halvannan times sövn og startar kveldsmålet kl 17. Då blir det 15,5 t søvn til saman, og det blir bra at lillkillen endeleg får det.
Tusen takk for fint svar og innföring i forumverda!
Mvh Anette
Mamma til Isak f.30.03.06 Postat: fre jun 02, 2006 08:45 Rubrik: Frågor standardmodellen
--------------------------------------------------------------------------------
Hei,
Og Takk for all hjelp og gode råd i barneboka. Kva skulle eg gjort utan?? Godt at sunn fornuft har noko for seg!
Etter å ha luslest boka og kikka her på sida er eg litt forvirra anng. måltida. Innsovningsslurk,- er det berre den aller siste slurken heilt til slutt på det andre brystet på slutten av måltidet, eller er det å presentera det andre brystet först etter samväret??
Skal eg enno gje lillgubben, 2 mnd, frå det andre brystet etter stell og samvär rett för han somnar, eller skal eg presentera begge brysta på ein gong og lata han somna utan mat etter samväret??
Og, dersom ja på förste fråga
-Når eg gjer han det andre brystet etter samväret, kor lenge skal han då eta?? Ofte er han rett trött etter dette og eg kjempar på for å gje han i 10-12 min. Dette er kanskje litt lite?? han får jo då knapt nokon gong den siste feite melka i dette brystet... (..men det er ikkje lett å halda det gåande lenger, og oftast kjem han til å somna innan eg får lagt han...)
Dersom nei på frågan, -Skal han då ha det andre brystet direkt etter det förste og eta ca like lenge, altså kring 20 min el meir her også??
Etter å ha innfört nytt skjema i förrgår og med 8 timars natt söv no lill-killen bedre på dagen også!! Vagningen börjar sitta hos mamman!
Takk for fine sider! og god support!
Vänligen
Isaks mamma
annawahlgren Postat: mån jun 05, 2006 00:22 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Nu när han är två månader ska han inte ha någon insomningsslurk längre, utan sista halvtimmen/timmen på "målet" (med allt vad därtill hör) ska ägnas åt passiv social delaktighet, dvs han ska ligga på mage, här och där, och på rygg (bara lite ibland) och vara med, så han ser vad du har för dig.
Men han ska fortfarande äta i åtminstone tre omgångar, från båda brösten, under en timmes tid.
Det hela står ganska noga beskrivet i Barnaboken, om du bara läser vidare efter nyföddhetsperioden
annawahlgren Postat: mån jun 05, 2006 00:25 Rubrik:
Du kan fortsätta samtala och rådfråga på "Späda barn och små" i största allmänhet, kring annat om du vill än mat, mage och barnakropp
Mamma til Isak f.30.03.06 Postat: ons jun 07, 2006 12:01 Rubrik: Frågor standardmodellen
Hei Anna,
og takk for svar! Eg tar frågor med til späda barn och små også.. Har lest litt om skjemahjelp og vil själv ha råd...
No kjør vi all mat på ein gong berre avbrote av bleiebyte. (Fekk berre lesa svaret og ikkje takka deg i förrgår!) Mat og sen meir mat frå same bryst, sidan bleiebytte og så same prosedyre på andre brystet (kanskje berre ein omgang??)
Det går redan mykje betre og Isak får i seg meir mat og så treng han jo ikkje verta svolten att når han er oppe. Det er kjekkare å ha med ein mett liten kar kva me no driv på med, og eg kan vera meir avslappa og greia med mitt når eg ikkje heile tida må kolla om han er hungrig og misfornöyd snart.
Det har også vore lettare å få han til å sova, berre eit par vagningar så har han slokna fint OG sove så lenge det var tenkt,- i dag etter middagsluren fekk eg vekka han. Isak söv enno på rygg, og det har vore vanskeleg m.a. fordi han har vore så treg til å rapa. Han har alltid vakna oppatt for å få ut rapen.
Har no bestilt andningslarm som er på veg i posten, men sidan Isak har hoftekudde (har hofteleddsdysplasi) ligg han ikkje så godt på magen. (kudden gjer at han ikkje kjem riktig ned på magen). Har du eller andre erfarne foreldre erfaring med dette?? Kan ein ha noko under magen slik at han ligg betre??
..Eller er det berre å venta ein mnd til då han truleg skal få kudden av?? Me får berre ha kudden av under stell, men det er klart at me legg han utan kudde på magen innimellom i löpet av dagen, men det vert mest på ryggen han får ligga og kikka på korleis me lever liva våre..
Forresten,- er barneboka, den norske versjonen frå 2004 oppdatert med det senaste? Hörte om ulike versjonar her på forumet.. ??
Vennleg helsing
Anette,
mamman til Isak
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Sagomamma brukar hjälpa till att flytta trådar; det kan du be henne om och ska inte behöva göra själv. Eller så kan du bara fortsätta här och nu på den nya men inte göra fler i samma ämne
Han kommer att sova vidare, minst två timmar, och det blir fint om du kan väcka honom till morgon,ålet. Då lär han sig att han inte behöver bevaka sina intressen själv här i världen utan lugnt kan sova vidare tills du/ni gör morgon.
Du får lägga honom så skönt och bra det går, med den där kudden rätt, tills du kan ta bort den. Vagna kan man göra ändå (som du märkt). Pris och beröm för att det tydligen går så bra, och att du vagnar kortare och kortare och ibland inte alls - då har du verkligen inte "fastnat". Fortsätt "backa"!
Han bör äta allt han ska ha inom en timme nu. Så någon knock-out-slurk behövs inte längre efter den passiva sociala delaktigheten utan han ska läggas vaken och somna själv.
Han kommer snart att piggna på sig så att han äter lite mera åt gången, men till dess är det bara att fortsätta truga. Dock inte så energiskt att han bryter samman! Ibland kan du kanske pumpa ur den sista, allra fetaste mjölken och ge honom i flaska som nattslurk? Annars överlever han utan den också, det lovar jag
Den uppdaterade Barnaboken kom i Norge 2005, tror jag.
Tack för dina varma ord
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Takk, Anna for svara dine!
Ei reise forlenga innföring av tidleg kveld,- det var ikkje så lett alltid i bilsetet... Nokre tips her
Det er dog ikkje ofte ein tek slike lange bilreiser med lillen.
Veldigna godt med råd om tidleg kveld. Det var godt for Isak!! Det passar han å berre sova vidare etter 8 timars samanhengande sövn. Har måtta vogna litt, men eg håpar det går seg til no når me er heime att.
No har larmet endeleg kome og lillkillen söv så godt at. I natt var første natta på mage og han lurte litt, men det gjekk veldig bra. Vagninga går også betre sjølv om ein nesten må lära seg på nytt teikna på hur han somnar på magen. Ein dum fråga: Det er ok å legga han på magen også ute i vogna? Med jakke og mössa og allting..
- Ein annan fin ting er at det ikkje verkar störa han så mykje med hoftkudden likevel no. Kanskje det er fordi han har blitt större? (han er godt og vel over 6 kg)
Frågor om andningslarmet: Botn på vagna er plan, men det er ein brio duo liggvagn og her kan man slå opp ein slik sittgreie, så sensorplata ligg litt oppover. Larmet registrerer pustinga og alt i orden, men: Påverkar dette larmet
Må det vera alldeles plant?? Finns det vagner som er alldeles plane utan noko i botn??? Blir litt nervös av alt ein höyrer om mageleie, men eg ser verkeleg at han söv 10 gonger betre.
Med fare for å tjata vidare...
No har me natt frå 20.00-06.30 med nattmål ca 20 min kl 04. Han söv då 2 timar etter nattmålet. Skulle han ha sove lenger?
Ellers som over vist måltider kl. 06.30 (med 11/2 t sövn), 10 (med 21/2 t sövn), 14 (med 1 1/5 t sövn) og 17 (med 20 min lur).
Det siste målet har me som vist i Barnaboken på bading av tre veckor gammalt barn. Er dette bra no når han er 21/2 mnd også
Hur går man til 10 timar sövn om en och en halv vecka når han er 3 mnd gamal
Skal man gå via 9 timar el direkt til 10
Mange frågor, håpar de ikkje syns eg er masete, men mykje er uklårt for ei lita mamma... - og så godt at dette forumet finns!
Vänligen
lilla mamman
Ei reise forlenga innföring av tidleg kveld,- det var ikkje så lett alltid i bilsetet... Nokre tips her
Veldigna godt med råd om tidleg kveld. Det var godt for Isak!! Det passar han å berre sova vidare etter 8 timars samanhengande sövn. Har måtta vogna litt, men eg håpar det går seg til no når me er heime att.
No har larmet endeleg kome og lillkillen söv så godt at. I natt var første natta på mage og han lurte litt, men det gjekk veldig bra. Vagninga går også betre sjølv om ein nesten må lära seg på nytt teikna på hur han somnar på magen. Ein dum fråga: Det er ok å legga han på magen også ute i vogna? Med jakke og mössa og allting..
Frågor om andningslarmet: Botn på vagna er plan, men det er ein brio duo liggvagn og her kan man slå opp ein slik sittgreie, så sensorplata ligg litt oppover. Larmet registrerer pustinga og alt i orden, men: Påverkar dette larmet
Med fare for å tjata vidare...
No har me natt frå 20.00-06.30 med nattmål ca 20 min kl 04. Han söv då 2 timar etter nattmålet. Skulle han ha sove lenger?
Ellers som over vist måltider kl. 06.30 (med 11/2 t sövn), 10 (med 21/2 t sövn), 14 (med 1 1/5 t sövn) og 17 (med 20 min lur).
Det siste målet har me som vist i Barnaboken på bading av tre veckor gammalt barn. Er dette bra no når han er 21/2 mnd også
Hur går man til 10 timar sövn om en och en halv vecka når han er 3 mnd gamal
Mange frågor, håpar de ikkje syns eg er masete, men mykje er uklårt for ei lita mamma... - og så godt at dette forumet finns!
Vänligen
lilla mamman
-
Glömt å sei at larmet er en babysense II.
Hej då!
Hej då!
-
Fråga i samma vävan..
I Norge seier anbefalingane at man skal fullamma i 6 mnd. Kva seier de om dette? Eg ser at Barnaboken anbefalar fast føde frå 3. mnd. Min lille gubbe närmar seg det no. Har dette med nattesövnen å gjera??
Sender med ein link til ein litt rolig kommentar til "ammeplikta"...
http://www.bt.no/meninger/kommentar/egg ... 277111.ece
I Norge seier anbefalingane at man skal fullamma i 6 mnd. Kva seier de om dette? Eg ser at Barnaboken anbefalar fast føde frå 3. mnd. Min lille gubbe närmar seg det no. Har dette med nattesövnen å gjera??
Sender med ein link til ein litt rolig kommentar til "ammeplikta"...
http://www.bt.no/meninger/kommentar/egg ... 277111.ece