Så roligt
Det är ju möjligt...
-
mammapamma
Hej Anna och alla andra här!!
Tycker absolut att du ska dejta dessa herrar (var för sig för att slippa duellen direkt!) PÅ EN ANONYM PLATS och gärna med nån mer person med (man kan inte vara nog försiktigt, du vet...)
Och sedan tycker jag att du ska tala om ALLT för oss här inne på forumet!
Gärna i skala 1-10... hi hi!
OK?!
"JA det är våren det är våren som har kommit tillbaka igen!!!! Är du med på den?"
\:D/
Tycker absolut att du ska dejta dessa herrar (var för sig för att slippa duellen direkt!) PÅ EN ANONYM PLATS och gärna med nån mer person med (man kan inte vara nog försiktigt, du vet...)
Och sedan tycker jag att du ska tala om ALLT för oss här inne på forumet!
Gärna i skala 1-10... hi hi!
OK?!
"JA det är våren det är våren som har kommit tillbaka igen!!!! Är du med på den?"
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
-
Hampus i Lit
Ord och inga visor...duell och vedhuggning
Go Anna Go!
Introducerar nedan en liten Kärlekskur 8)
Tes:
Kvinnor är instinktivt medvetna om risken för en dålig date. De fruktar Svinet
!
Deras osäkerhet är frågor - "Kommer han att vara pain in the *ss?"
Det manliga släktet är ju väldigt gemytligt. Dess uppgift är att bevaka damen, hennes intressen, han bör visa sina bästa sidor då ett tillfälle ges. , dvs. hålla Svinet i schack i alla dess skepnader tills damen i frågan fattat ett visst tycke för mannen. Damens frågor ska ha omedelbara svar och betryggande svar, i handling (t ex rosor, dikter, romantiska weekends). Egoism och enfaldighet bekräftar oron och cementerar skräcken. Damen godkänner inte den sortens "svar" och fortsätter därför springa/skrika/gömma sig. Ingen människa orkar gå i ständig oro för Svinet.
På samma sätt som en dam gör det möjligt för sin partner att prata om sport, varje dag, utan tycka synd om den lilla kraken som ju faktiskt måste ha sina sport-kanaler för att överleva, måste karlarna göra det möjligt för sina damer att prata om till synes obegripliga teorier om allt från världspolitik till den ultimata solbrännan, varje dag, utan att tycka synd om sig själv, han måste visa intresse och tecken av förståelse för att ett fattat tycke skall överleva.
Metoderna:
Flitig - och påhittig uppvaktning likaväl som ärlighet och mod är ett måste. Gemensam säng efter första månaden; gemensamt boende efter senast ett år. Då knyts den trygga känslan till förhållandet, inte till mannens fysiska attribut som en "räddning" undan trista samtalsämnen. Mycket skratt och glädje inför en kort och saklig läggning på rygg
. Ljust, så att inga synintryck försvinner (hörseln däremot kan man delvis "stänga av",). Tyst, rogivande "vagning", vaggning eller "buffning" av lämpligt slag – paret ska tystna och slappna av i hela kroppen. Därefter somnar han tungt som en sten och hon kan med ett leende titta på honom och beundra hans hårlösa hjäss tills hon tryggt somnar vid hans sida 
clart
Introducerar nedan en liten Kärlekskur 8)
Tes:
Kvinnor är instinktivt medvetna om risken för en dålig date. De fruktar Svinet
Deras osäkerhet är frågor - "Kommer han att vara pain in the *ss?"
Det manliga släktet är ju väldigt gemytligt. Dess uppgift är att bevaka damen, hennes intressen, han bör visa sina bästa sidor då ett tillfälle ges. , dvs. hålla Svinet i schack i alla dess skepnader tills damen i frågan fattat ett visst tycke för mannen. Damens frågor ska ha omedelbara svar och betryggande svar, i handling (t ex rosor, dikter, romantiska weekends). Egoism och enfaldighet bekräftar oron och cementerar skräcken. Damen godkänner inte den sortens "svar" och fortsätter därför springa/skrika/gömma sig. Ingen människa orkar gå i ständig oro för Svinet.
På samma sätt som en dam gör det möjligt för sin partner att prata om sport, varje dag, utan tycka synd om den lilla kraken som ju faktiskt måste ha sina sport-kanaler för att överleva, måste karlarna göra det möjligt för sina damer att prata om till synes obegripliga teorier om allt från världspolitik till den ultimata solbrännan, varje dag, utan att tycka synd om sig själv, han måste visa intresse och tecken av förståelse för att ett fattat tycke skall överleva.
Metoderna:
Flitig - och påhittig uppvaktning likaväl som ärlighet och mod är ett måste. Gemensam säng efter första månaden; gemensamt boende efter senast ett år. Då knyts den trygga känslan till förhållandet, inte till mannens fysiska attribut som en "räddning" undan trista samtalsämnen. Mycket skratt och glädje inför en kort och saklig läggning på rygg
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ja herre milde, så roligt
Och det kunde behövas. För gissa gissa gissa vad.....................
Han var ju gift
Och den andre duellanten har rymt tll Karibien
Jag menar, ursäkta mig, excuse me... Vaf-n ska man göra
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
-
mammapamma
Var han gift?
ÅÅÅÅÅ "så tupist!" (som ett av mina barn brukade säga....)
Men lite kul att flörta är det ju! Kom jag på igår (igen) när en karl tittade lite extra i mat butiken. Först tänkte jag om det var nått konstigt med mej om håret stod rakt ut eller nått annat...
Sen såg jag i blicken!
Och då äntligen vågade jag;
sträkte på mig och log tillbaka!
Han log och blickarna möttes och sen var det inte mer med det. JAg är upptagen kanske han också men det var en stilla flört i matkön, så oskyldigt men ganksa vackert ändå minsann.
Och jag hoppas att han blev lika glad som jag blev.
Så jag säger bara "Keep on flörting"! Lite lagom sådär i vardagen är kul!
ÅÅÅÅÅ "så tupist!" (som ett av mina barn brukade säga....)
Men lite kul att flörta är det ju! Kom jag på igår (igen) när en karl tittade lite extra i mat butiken. Först tänkte jag om det var nått konstigt med mej om håret stod rakt ut eller nått annat...
Sen såg jag i blicken!
Och då äntligen vågade jag;
sträkte på mig och log tillbaka!
Han log och blickarna möttes och sen var det inte mer med det. JAg är upptagen kanske han också men det var en stilla flört i matkön, så oskyldigt men ganksa vackert ändå minsann.
Och jag hoppas att han blev lika glad som jag blev.
Så jag säger bara "Keep on flörting"! Lite lagom sådär i vardagen är kul!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
-
annawahlgren
"Jag menar den här Beundrare -65. Tror du har stärkt hans självkänsla. Nu drar han sig ut, självsäker! HAN vill inte offra allt. Men han tror han kunde fått allt. Det räcker säkert! Du hade väl inget att offra, tyckte han! Så typiskt!"
Så skönt att höra, trots allt
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022