Bortappade nycklar...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
*frieda*

Bortappade nycklar...

Inlägg av *frieda* »

Jahapp, så var det dags för strulmorsan (jag) att ställa till det för sig igen :oops: :roll:

Jag har tappat bort min nyckelknippa :x Med två husnycklar, två magasinnycklar, en cykelnyckel och en nyckel till källarförrådet. Allt spårlöst försvunnet! Inte blir saken bättre för att jag befinner mig mitt i en flytt och bor i en hyresrätt - jag får nämligen stå för omkostnaderna för inte bara nycklar utan för nya lås också!!! 1750 pix, räknar de med att det kalaset skall kosta. De pengarna har inte jag, studerande ensamstående mor som jag är.

På nyckelknippan sitter det en sån där SST- bricka (en nycklarna-kommer- förhoppningsvis-till-polisen-via-någon-barmhärtig-individ-och-hittar-hem-till-mig-mojäng) Är det någon som har erfarenhet av dessa brickor? Funkar de?

:evil: Arg som ett bi *spottar och fräser* :evil:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Har du verkligen backat bandet och i huvudet gått igenom varje plats du kan ha varit på - och sedan letat där?

Jag är rätt tankspridd själv, så jag har genomgått denna procedur några gånger...
Inte riktigt samma sak, men det hände igår när jag skulle åka iväg med Vera till dagmamman. Vi klädde på oss och i sista sekunden kom jag på att jag glömt mitt kort för att komma in på jobbet. Jag skickar ut Vera och går in och hämtar det. Så jag står med nycklar, plånbok, telefon och kort i händerna. Tar Veras ryggsäck och går ut. När jag låst dörren finns inte kortet. Jag låser upp igen och går in och tittar - det finns inte. OK, det går att komma in på jobbet ändå, så jag sätter oss i bilen men bestämmer mig för att gå in och titta en gång till. Inget kort. Jag tar ut allt ur jackfickorna, går igenom plånboken - inget kort.

När vi kommer fram till dagmamman letar jag igenom Veras väska, kanske tappade det. Nä, inget kort. När jag kommer till jobbet går jag upp till mitt kontor och tar av mig jackan samtidigt som jag börjar prata med min kontorsgranne. När jag stått där ett par minuter med jackan på armen trillar kortet ner på golvet mitt framför mig. Var det har varit under tiden har jag INGEN ANING om.

lycka till!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

jo backa bandet en gång till!
Var såg du nycklarna sist? Vart var du? Vad hade du för kläder, kanske du hade en annan handväska? Brukar du lägga nycklarna i fickan, kanske du lagt dem i en annan ficka än vanligt? Mitt i en flytt? Kanske nycklarna hamnat i någon flyttlåda? Eller bakom en byrå om du lägger nycklarna på en sådan. Själv brukar jag ha en otrolig förmåga att slarva med mina nycklar. Har hittat dem under sätet i bilen, i fel kappa, i tvättmaskinen, under hallbyrån, yo name it och de har antagligen varit där, och jag bävar för den dag jag får hjälp att slarva bort nycklarna. :roll:

Lycka till med letandet och hoppas du finner nycklarna
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

TACK!!!!

Ni är underbara!

Jag hittade nycklarna (hör och häpna) bakom en flyttkartong på bänken i köket :oops: :oops: :oops:

Pucko heter jag inte i efternamn, men jag kanske borde heta det :lol: :lol: :?:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Härligt att nycklarna kom tillbaka!
Nu kan du pusta ut och njuta av våren, och ditt nya plejs
8) 8) 8) 8)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Kit

Inlägg av Kit »

Toppen, *frieda*! Och en stor utgift slapp du nu!

Det är inte ofta jag förlägger saker, men ibland händer det och då backar jag bandet om och om och om igen och finner till slut, vad det nu är jag har förlagt. Men jag har även ett knep, som gör att jag lättare minns;

Ofta när jag lägger ifrån mig något, så säger jag högt: "Nu lägger jag plånboken på badrumshyllan..." Vad som då händer är att jag inser ju - jag hör - hur tokigt det är att lägga plånboken på badrumshyllan, så jag lägger den genast där den hör hemma, nämligen i väskan.

Likaså med nycklar. Jag har flera olika nyckelknippor, men de har alla var sin karbinhake på hatthyllans krokar. Befinner jag mig i t ex köket och säger högt: "Nu lägger jag tvättstugenycklarna här i fönsterkarmen", så genast "rättar" jag mig, när jag hör mig säga det högt, för tvättstugenycklarna har ju inte sin plats i fönsterkarmen.

Och har jag inte tid att hänga dem på sin plats just då, så minns jag lättare var jag senast hade dem, sedan när jag ska ha dem.

Som Tjorven säger: "Så gör jag och det brukar bli hur bra som helst!"
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Kit!

Ja det var ju himla smart! :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"