Boktips om allt annat än föräldraskap/barn!
Ville absolut inte låta som en besserwizzer....
Eller sätta dig Mindy "på plats"...
Om du nu tog det så vill säga?!
Isåfall Förlåt!!!
Men jag blev så paff själv när jag fick reda på sanningen om Mr Frey
Tandläkarcenariet förföljde mig i dagar...jag kunde helt eneklt inte begripa varför o hur det kunde genomföras så.
Och det gjorde de inte iheller
Tack o lov kanske
Men läs den alla! Den ÄR bra!!
Kram
Men jag blev så paff själv när jag fick reda på sanningen om Mr Frey
Tandläkarcenariet förföljde mig i dagar...jag kunde helt eneklt inte begripa varför o hur det kunde genomföras så.
Och det gjorde de inte iheller
Men läs den alla! Den ÄR bra!!
Kram
Jahaaa...och tack!kerstin skrev: Ps. Kit - "Den tusende gången" har jag redan lagt ut..Ulrika Olson o Anna Lytsy har skrivit den
- Vi är offer enbart för vårt eget tänkande, säger Barbara Berger i sin bok
"Vägen till kraft"
Mycket tänkvärd, berikande och läsvärd!
"Vägen till kraft"
Mycket tänkvärd, berikande och läsvärd!
Här kommer några av mina boktips...
"Att leva och verka till 100%" av Stephen R. Covey
Tja, en bok om hur man får till det för att göra det man verkligen tycker är viktigt, och VERKLIGEN göra det, innan livet är slut. Den hjälpte mig mycket att ordna tillvaron. (Han har även skrivit boken "familj till 100%", förskräckligt löjlig översättning av titeln...också bra, men inte som hans första)
"A road less travelled" Hmmm...vad hette författaren och vad heter den på svenska. Vad handlar den om egentligen? Helt otrolig iallafall, man blir helt snurrig av att läsa den.
"The four loves" av C.S. Lewis. Om vad kärlek verkligen är. Superbra, som de flesta av hans böcker. Den heter "Kärlekens fyra ansikten" tror jag på svenska.
Någon annan som läst någon av dessa?
[/i]
"Att leva och verka till 100%" av Stephen R. Covey
Tja, en bok om hur man får till det för att göra det man verkligen tycker är viktigt, och VERKLIGEN göra det, innan livet är slut. Den hjälpte mig mycket att ordna tillvaron. (Han har även skrivit boken "familj till 100%", förskräckligt löjlig översättning av titeln...också bra, men inte som hans första)
"A road less travelled" Hmmm...vad hette författaren och vad heter den på svenska. Vad handlar den om egentligen? Helt otrolig iallafall, man blir helt snurrig av att läsa den.
"The four loves" av C.S. Lewis. Om vad kärlek verkligen är. Superbra, som de flesta av hans böcker. Den heter "Kärlekens fyra ansikten" tror jag på svenska.
Någon annan som läst någon av dessa?
[/i]
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09
There´s a place in heaven for women who help other women...
...Inget har visst änt hät på ett tag, iallafall, författaren hette Scott Peck, boken heter "den smala vägen" på svenska, det låter som en bantningsbok men är alltså översättning av "A road less travelled".
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09