vaknar upp med gråt

Skriv svar
ellen05

vaknar upp med gråt

Inlägg av ellen05 »

Hej

Har tidigare skrivit om tjejen som vaknar upp trött och ledsen. Vi har haft perioder då det varit bra men nu är vi igen inne i en sån period då jag tycker att tjejen ofta vaknar upp mitt i ett sömnpass och förståss är hon inte alls på bra humör då. Ibland kan hon somna om men ytterst få gånger. Hon skriker upp sig rejält, börjar hulka och är ledsen som bara den! Så nu undrar jag vad jag skall ta mej till.

Hon är ju redan över 8 mån så jag tycker att sånthär inte borde förekomma mera. Läste just ett inlägg om någon som vaknade upp och låg o jollrade... Tjejen skulle aldrig göra detta dagtid. Hon har alltid vaknat med gråt. Vad göra??
ariparis mamma

Inlägg av ariparis mamma »

Hej! :D
Jag vet inte om du prövar att söva om henne när hon vaknar...det är ju du som vet bäst 8) ...Alltså, jag skulle ha sett till att få henne att somna om när hon vaknar, ge henne en 5 minutare och väcka henne glatt och livat,till det kära återseendet. Ramsa, vagna eller vad du gör för att få henne att somna, men se till att hon somnar om och gör så en period så att hon märker att du har kommandot :D .
Stort lycka till!!

Lotta.
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"