vaknar konstant en halv timme för tidigt på morgo

Skriv svar
ellen05

vaknar konstant en halv timme för tidigt på morgo

Inlägg av ellen05 »

Ja, tjejen sover för övrigt utmärkt men hon vaknar upp kl 7.00. Tidigare väckte jag henne kl 7.30 då det är gomorgon. (Detta har hållit på i ca två veckor)
Hon är nöjd hela tiden - hon brukar ofta svänga sig på rygg o hon ligger o leker med sina tår o hittar på annat skoj. Jag brukar ramsa direkt jag hör att hon vaknat o sen får hon vara. Då kl är 7.30 går jag in o gör morgon!

Jag får inte till ett omsomnande och jag skulle vila att hon sov till 7.30. Ja e också lite orolig över att hon kommer att börja vakna tidigare o tidigare. Hon är en kvällstrött människa - men jag kan inte lägga henne tidigare än 19.30. (Ren 16-tiden skulle hon kuna ta natt...)

Så hur göra? Ska ja fortsätta ramsa direkt ja hör att hon vaknat? Borde jag försöka få ett omsomnande??
Tacksam för svar!

För övrigt har vi svalt i rummet åt henne o det är mörkt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Frågar du mig så är en halvtimma hit eller dit inget att ens notera på en Säker Sovare. De är ju inga "Fröken Ur klockor" - men är väl SINA EGNA klockor! Och det är precis det hon är :thumbsup: .

:idea: Omsomnande behöver du - enligt mitt resonemang - inte få till och om du vill så kan du fortsätta precis så som du gör nu! Eller göra morgon innan hon hinner bli gnölig.

:idea: Varför kan hon inte ha natt kl 19?
ellen05

Inlägg av ellen05 »

Godmorgon!

Tack MM för svar!

Nu har jag lagt tjejen o sova kl 19.15 två kvällar i rad. O nu har hon vaknat upp kl 6.45! Hon ligger o jollrar o är nöjd så jag har fortfarande gjort morgon 7.30. Men vad gör jag om hon bara vaknar tidigare o tidigare??
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Mammut Maria :D :wink: :lol:

:arrow: Inte leta bekymmer där inga finns.

:arrow: Ge förutsättningarna. Överlåt resten åt barnet självt.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ellen05

Inlägg av ellen05 »

Hej O Hå :)

Tjejen vaknar fortfarande upp för tidigt på morgonen. Hon vaknar runt 6 (morgon 7.30) men somnar ofta om små snuttar. Jag går in och gör morgon prick 7.30. Ibland sover hon då jag väcker henne och ibland är hon vaken.

Borde jag ramsa direkt jag hör att hon vaknat?

Nu har jag inte gjort någonting. Hon gråter inte utan hon är nöjd och belåten.

Tacksam för svar!

KRAM
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Allt är fullständigt i sin ordning. Vad hon gör sina 12 timmar i sängen har du liksom inte med att göra :wink: ! Alla vaknar vi till och kan vara vakna en stund. Sedan somnar vi om. Omsomnandet är hemligheten - inte att sova 100% av natten!

:idea: Således "vaknar hon inte upp för tidigt"! Kan du se det? Det är ömma modern som "vaknar upp för tidigt" :wink: Hon borde ägna sig mer åt att sova än att notera allt :wink: :lol: ...
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"