Bada med en 9-månaders i badhus? (Ej babysim)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lovis

Bada med en 9-månaders i badhus? (Ej babysim)

Inlägg av Lovis »

Hej! :D

Nu var det längesedan jag var inne och kollade läget här men alla goa människor är ju kvar! Och en massa nya!
Har haft lite annat i huvudet....min kropp funkar inte riktigt så jag ska till neurologen....de misstänker ev. MS :(
Så nu har jag inte surfat på AW utan på en massa MS-sidor!
Nog tjôtat om det....
Jag har inte gått på babysim med min tjej men undrar om man kan ta med henne till badhuset ändå? De har en sådan där varmvattenbassäng.
Några attiraljer som är bra att ha i så fall (förutom sånadär badblöjor)?

Tacksam för tips!

Kram
Malin
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Myra

Inlägg av Myra »

Hej. Var själv på badhuset förra vecka med vår tjej som är 6 månader. Det blev ca 5 min i bassängen för tyvärr var det inte så varmt som det brukar vara :cry: . Jag hade med mig rock-a-toten och satte en plastad frotté i den och därefter morgonrocken som jag bylsade in henne i och så satt hon där medans jag duschade av mig själv.

/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Halloj!

Jag går på babysim med min dotter, och i vår simhall behövs inga badblöjor. Däremot badBYXOR. Det ser ut som helt vanliga simbyxor men de är plastade inuti. Meningen är alltså att om babyn bajsar så läcker det inte ut i vattnet på en gång. Babykiss anses ofarligt! Så det kan löna sig att kolla upp med din simhall om badblöjor verkligen är nödvändiga. Bilstolen med den plastade frottén är ett måste, och det kan vara bra med någon liten leksak att pilla på så länge du själv duschar. Lycka till!
PS. Det kan vara bra att besöka simhallen en gång på förhand utan att bada - på det sättet får lilla älsklingen chans att lite bekanta sig med de främmande ljuden och den fuktiga varma luften innan ni kliver i vattnet.
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
nilam

Inlägg av nilam »

Hej

Jag tror som Sagalinda att det kan vara bra att uppleva miljön först, när jag gick på babysim sa dom att första gången/gångerna skulle man bada max 10 min så barnet vänjer sig.

Ett annat bra tips är att använda halksockar (kanske lite tidigt för dig men snart) det blir lätt halt i badhus och dom räddar många från att halka, ev skulle du kunna ha det redan, då blir det ingen skillnad när hon kan gå.

Badpalatset i Borås har man ju hört om... :D :D :D

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

När vi är och badar så har jag med en varsin handduk till oss och så självklart badkläderna :wink:
Sedan, eftersom dottern både sitter och kryper, så får hon sitta på golvet eller duscha med mig innan vi går in till bassängerna. Bada max 30 minuter, de brukar bli så trötta av att bada! Plaska runt och ha kul och sedan när ni går upp så är det duschning som gäller, om ni inte gör det hemma, för kloret måste bort i alla fall. Och så vanlig rutin som när man duschar/badar hemma.
Jag brukar sätta dottern på en handduk på golvet, på med blöja och sedan får hon något kul att "roa" sig med. Låset till skåpet till exempel. Och så hinner jag göra mig i ordning först och gör henne i ordning sist så slipper hon sitta och bli varm och svettig innan jag är klar!

Det går att använda babysitter/bilstol i duschutrymmet, men efter dottern började sitta stadigt brukade jag sätta henne på en liten handduk på golvet och nu kryper hon omkring i stället som sagt var :)
Lovis

Inlägg av Lovis »

Kanon! :D
Tack för alla tips!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"