Min son är 10 månader. Sen han var ca 8 månader har han vart väldigt kräsen med maten och det är då den lagade maten elelr burkmaten jag pratar om.
Yoghurt, gröt, fruktpureér och allt annat går ner galant, men så fort jag skall sätta mig vid bordet och börja på att mata han med "vanlig" mat så är det stopp!
Jag skojar inte om jag säger att han har nog ätit sammanlagt 9 burkar med mat på 2 månader. Eller i varje fall däromkring.
Vet inte hur jag skall få honom att gilla att äta. Är det de stora bitarna som förstör för honom? Han har ju bara fått 1 tand ännu.
Är så rädd att han skall få näringsbrist. Han är mitt första abrn och man hör dagligen att barn skall äta så varierat och redan vid 8 månaders ålder bör de äta 2 lagade mål mat per dag. Då är min son lååångt efter.
Har försökt med att ge honom något som distraherar men den grejen som kan bestå av en sked, lock, mat, det åker fort ner på golvet igen...
Jag kan ibland börja gråta efter varje försök att mata han. Ibland KAN jag faktiskt ha tur och då äter han lite, kanske 3 teskedar, men jag fasar verkligen för varje mattillfälle.