Vilket mobilnät?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
mia75

Vilket mobilnät?

Inlägg av mia75 »

Jag har kikat på en ny telefon, nokia 6280, och den går bara att få hos tre.se. Är det någon som har erfarenhet av tres mobilnät? Den ena säljaren sa att det var väldigt dåligt, men han var inte engagerad eller intresserad av något jag sa, han ville bara pracka på mig en sonyeriksson som jag inte alls ville ha... :?
Nu har jag vodaphone och dem är jag inte nöjd med, tidigare hade jag comviq som var bra, men som just nu inte har någon telefon jag är riktigt sugen på... någon som har tips? :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Jag köpte min högt älskade 6280 :heart: på Telia i helgen - gick alldeles utmärkt :P !
mia75

Inlägg av mia75 »

Va! :shock: Säljaren sa just till mig att tre hade köpt upp alla 6280 och att den bara gick att få hos tre.. :? Jag måste gå in på telia och kika, fast telias nät täcker tyvärr inte min arbetsplats som är inne på ett köpcentrum... :(
Hur är telefonen då? Är du nöjd? Han sa att den måste laddas ofta, men det kanske du inte har hunnit testa så mycket än... :D
BILD
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det VAR så fram tills förra veckan - nu har i alla fall Telia tillgång till dem också.

:idea: Om du inte har haft 3G innan så KAN det vara så att du har bättre 3G-teckning inne på arbetsplatsen. Det skiljer sig nämligen från GSM-nätet. Kanske kan du låna en Teliamobil och pröva!?

:idea: Jag är supernöjd med den - den absolut bäst jag haft! Och jag är KRÄSEN vad det gäller mobiler vad det gäller användarvänlighet. Denna är helt galet bra :thumbsup: ! Jag är tom förvånad över att jag behöver ladda den så lite - så jag kan inte hålla med säljaren på Tre. Jag har köpte den i fredasgs förmiddag och fipplat med den hela helgen med kamera och allt. Samt en hel del samtal idag. Jag laddade den nu ikväll och då var den ännu inte tom.

:D Lycka till!
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Har en kompis som har 3 (här i Uppsala) och hon är kraftigt missnöjd. Det bryts ofta mitt i samtalen och mitt inne i stan blir hon ofta helt utan mottagning :? Men det blir väl bättre allt eftersom.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Även min man är ganska missnöjd med 3:s mobilnät, bland annat är det dålig täckning precis där vi bor (i Uppsala) och även på hans jobb. Och andra sidan håller dom på att bygga ut nätet, dom kommer snart att sätta upp en antenn på taket till vårt hus... :evil: Fast täckningen lär ju bli bättre då... :wink:
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
Kit

Inlägg av Kit »

elin sofia skrev: dom kommer snart att sätta upp en antenn på taket till vårt hus... :evil:
Ja, inte vet jag om det finns fog för oro. Åsikterna går isär och inget är ännu bevisat. Kanske får vi kvitto om 20-30 år? Sändarkartorna har hittills varit sekretessbelagda, men blev alltså offentliga nyligen.

På hemsidan manar nu SSI till försiktighetsprincipen, när det gäller själva användandet av mobiltelefonen, som t ex att använda handsfree. Men hur är det med master och antenner, som det vimlar av i innerstaden?

Jag har inte velat informera mig hittills, för jag har en bestämd känsla av att jag inte kan göra så mycket åt saken..... Gick ändå in och kollade på min adress... Det finns ett femtital fastigheter på min gata. Och på nästa gata.... osv. Jag tänkte att jag skulle se hur många av fastigheterna som hade antenn... :shock: :shock: :shock: Men det var enklare att räkna upp de fastigheter som inte hade antenn; 3 stycken!!!

http://e-tjanster.pts.se/Map/
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
mia75

Inlägg av mia75 »

Nu har det blivit en 6280, telia funkar inte på jobbet inte med 3g heller, telia var väldigt dyra på den så jag chansar på tre i alla fall, har testat på jobbet och tre funkar där så.. :roll:
Den ligger på paketutlämningen och väntar, om snöstormen :shock: ger sig så kanske jag vågar mig ut och hämtar den i eftermiddag! :D

Vart tog våren vägen? :(
BILD
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"