Kort historik: Jag dog nästan av komplikationer efter förlossningen, 3 dygn på iva gjorde att vi missade amningsstarten och tvingades använda amningsnapp de första 2 månaderna (han fattade inte annars). Jag var inte bekant med AW från början tyvärr och fick lite stöd från BB, de var bara lättade att jag inte dött. l
ille E var fullt frisk men jag orkade tydligen inte producera tillräckligt med mjölk, (eller han orkade inte suga ut den med nappen?) och jag begrep inte att han var hungrig och han utvecklade ett klassiskt mönster med gnällighet, magont, gaser, skrik vid bröstet, omöjlig söva, etc. Vi gjorde ett försök med AW:s "kolikkur" vid 7-8 veckors ålder men jag var för utmattad och sjuk för att lyckas, så problemen fortsatte och de första tre månaderna var jättetunga, trots att vi är så lyckliga över att ha fått detta underverk till son!!
Han har fått bröst + tillägg från 3 veckors ålder. Köpte larm och började använda AW:s verktyg vid 3,5 månads ålder med underbart resultat: han sover utmärkt, hela nätter, är numera en glad skit och livet leker verkligen.
Vårt enda kvarvarande problem är fortsatt maten och jag förstår ju att orsaken finns i vår usla start, men jag vill ha hjälp med lösningen.
lille E är fortsatt svår att mata och en sann slowfood-anhängare, vilket iofs är helt okej, men jag vill att han ska gilla att äta. Får brösten först till varje mål, det lilla som där finns. Har börjat med smakportioner men han tar jättelite (öppnar inte munnen) men jag trattar oförtrutet in det som går under glada miner.Tyvärr hinner jag sällan avbryta innan han blir grinig. Varje mål kompletteras med bröstmjölk men det är jättejobbigt att flaska honom, har varit så från början. Han skriker, vrider sig undan, sprattlar. Kör ömma järngreppet och han skriker mest hela tiden. Av och till tar han i och äter och då går det plötsligt ner 50-100 ml varför vi inte tycker oss kunna låta bli att fortsätta truga (med lugn och självklar attityd), trots obehaget. Detta gör att han som regel tar emot 140-200 ml tillägg varje mål.
Har ni några råd om hur vi ska bryta denna trista vana vid matningen, det är verkligen jättejobbigt att måsta utsätta lille E för detta vid varje måltid men han måste ju bli mätt! (Dålig viktuppgån både vid 3 och 7 veckor, nu strålande rund och gosig
Tyck tll och ge mig lite råd snälla!