Kristin skrev:Jag är orolig för hans hälsa. Eller, jag är inte orolig NU, men skulle hans vikt dra iväg och han hamna på BVCs svarta lista över överviktiga barn, så skulle ju det inte vara så kul..
Är du orolig för hans hälsa eller att han ska hamna på BVC:s svarta lista

(Vad är
DET förresten

?)
När de börjar närma sig två/tre år och de är "överviktiga" så kan man börja oroa sig, men att prata om oro för hälsan när den lille är fem månader (så var det va?) är att vara helt ute och cykla

Man kan inte ge så små barn för mycket mat, man SKA ge vad man kan tycka är "för mycket"!
"Mat, mat och mera mat!" Nej, BVC verkar inte ha fattat det
HELLER
Därför kan de uttala sig om att barn inte "ska äta för mycket", men som sagt, de vet ju inte vad de pratar om många gånger! Så vad ditt BVC än skulle ha för "god anledning" att barnen inte ska ligga på den övre viktkurvan (eh, återigen, va?

) när de är spädbarn, så kan du med gott samvete strunta även i den
Kurvorna är till för att se så att inga barn rasar i vikt -då måste man göra något "åt" det! De är inte till för att föräldrar ska känna sig odugliga för att ens barn ligger "fel" på något vis! Saga har hela tiden legat på övre kurvan (se bilden om hon verkar stor...), men hon har hålit sig där konstant, med en prydlig kurva som inte avviker den minsta millimeter! Och skulle jag få reda på att hon låg på någon "svart lista" över överviktiga barn som det måste hållas koll på, så skulle det ta hus i hel*ete -det garanterar jag
Jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen: Skit i pluttens vikt, rent ut sagt
Och tyvärr, jag kan
fortfarande inte tycka att det är något försvarbart resonemang trots BVC:s anledningar till whatever

Kan inte tänka mig något bra argument heller även om jag försöker.
Förresten, har inte BVC "goda anledningar" till att ungarna ska ligga på rygg också