Hej, här har både Sigge och Mika drabbats av envisa mollusker som anlände i samband med en förkylning i våras. Sigges blir stora och infekterade, väldigt besvärligt.
Min BVC sköterska, som är suverän, sa att hon hade kontaktat en homeopat när henne son fått mollusker. Lösningen blev en uppsjö av extra vitaminer för att förstärka kroppens immunförsvar, molluskerna försvann inom kort. Tyvärr kom hon inte ihåg vilka vitaminer och mängder, det var ju trots allt närmare 20 år sen.
Undrar om ni, kära forumvänner, känner till något om hur man stärker immunförsvaret eller kanske har något tips om en bra homeopat.
Kram Susan
Homeopati och Mollusker
Homeopati och Mollusker
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Re: Homeopati och Mollusker
Hej, jag smörjer mollusker med TeaTree olja (tror det var Ewa) som sa att man kan blanda med vanlig olja typ oliv eller raps. 10/1. Men jag tar ren teatree, men huden blir väldans fnasig runt om då. Men detta har stoppat utbrottet så det inte smittar vidare. Dock tar det månader innan de försvinner och glömmer vi ser vi inom ett par veckor nya.
Säg till när du får svar om vad det var så hakar jag gärna på!
Säg till när du får svar om vad det var så hakar jag gärna på!
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Homeopater behandlar alltid hela människan och inte bara symptomet.
Samma åkomma behandlas inte på exakt samma sätt hos två olika individer eftersom orsaken till samma symptom kan vara olika.
För seriös homeopat som alltid ska ha en skolmedicinsk grundutbildning också gå in på länk
www.sakh.se
Samma åkomma behandlas inte på exakt samma sätt hos två olika individer eftersom orsaken till samma symptom kan vara olika.
För seriös homeopat som alltid ska ha en skolmedicinsk grundutbildning också gå in på länk
www.sakh.se
Just ja
Immunförsvaret stärks genom tarmen. Hemma tar barnen två tbaletter en till morgon en till kväll probion och den köps på hälsokost och innehåller viktiga bakterieer.
Linfröolja insmugglt i gröt smothies med mera gärna flera matskedar. Vaniljstång vaniljpulver neutraliserar smaken.
Immunförsvaret stärks genom tarmen. Hemma tar barnen två tbaletter en till morgon en till kväll probion och den köps på hälsokost och innehåller viktiga bakterieer.
Linfröolja insmugglt i gröt smothies med mera gärna flera matskedar. Vaniljstång vaniljpulver neutraliserar smaken.