Jag tänkte sluta amma min 9 manaders tjej och skulle vilja höra lite för/mot argument till komjölk. Bör jag forfarande ge henne lite ersättning? Eller klarar hon sig helt utan mjölk nu? Har ju hör att komjölk inte ska vara sa bra även om hon inte visar nagra tecken pa intolerans. Om jag tar bort mjölk vad ska jag tänka pa att ge henne extra för att hon ska fa i sig det hon behöver i mjölk?
Tex pa morgonen sa har jag ammat och sen har hon fatt havre/bovete gröt m banan o havremjölk. Nu har jag testat ngra morgonar med lite ersättning och sen gröt, men jag tror inte hon ammade sa mkt för när jag henne 210ml ersättning ville hon ej ha gröt alls och 150ml bara lite lite gröt. Sa kan jag bara skippa mjölken pa morgonen och ge henne gröt o macka?
Jag har inte tänkt ta bort mjölkprodukter helt eftersom hon ej visar tecken pa intolerans. Lite yoghurt som hon älskar och lite parmesanost pa grönsakerna och sant far ga ner. Men ersättningen eller drickmjölk far gärna försvinna (är själv kännslig för det sa tänker att min bebis maste vara lite som jag
tack för er hjälp.