Hej alla!
Tack Elle, jag ska se om jag kna hitta någon sådan att köpa någonstans.

Kan nog behövas snart, Ronja är nog på väg ur vagnen snart.

När hon vaknar så kryper hon så långt upp i vagnen hon kan ocå drar sig upp i suffletten. Hade den inte varit där hade hon nog tagit sig ur.

I går förmiddag tjöt larmet igen, men den här gången var det för att Ronja kravlat "upp" i suffletten och av från sensorplattan
Men visst är det underbart med larm!
Jag har en liten undran (igen).
Snart dags fär spjälsäng, men när kan jag ge Ronja en lite platt kudde? Nu i vagnen har hon inte haft någon alls. Freja fick en ny "fluffig" kudde igår, så den platta hon har är nu "ledig" så Ronja kan ha den när det är dags. Men när är det dags, egentligen? Freja hade ju sin kudde från födsel men hon sov ju på rygg först. När jag vände över henne på mage efter jag kurat så fick hon behålla kudden. Men hur gör jag nu med Ronja?
Och så en liten undran till:
Ronja är ju strax 5 mån och ska ju då ha 30 min mindre sömn. Hon har börjat vakna för tidigt nu, på förmiddagen, som hon vet väl att det ska ske lite justeringar. Men visst borde jag väl kunna dra ner eftermiddagsluren till 20 min (istället för 45) även om hon "föredrar" att vakna för tidigt på förmiddagen och sova gott 45 min på eftermiddagen?!

Bianca