Att ha blöja eller icke blöja...

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
oakarin

Att ha blöja eller icke blöja...

Inlägg av oakarin »

Håhåjaja!
Idag är man (jag :D ) på gnällhumör och undrar om man ska sitta i dykardräkt i en bulldozer här hemma så att man slipper trampa i både kiss och leksaker! :roll:

Så här är det:
Lilla M har blivit stor tjej och har börjat visa tydligt att hon inte vill ha blöja. För några veckor sedan kom hon utspringande från sitt rum som en nakenfis, dängde blöjan i golvet och sprang in på rummet igen och smällde igen dörren! Som att ha en tvåårig tonåring typ... :wink:

Hurra, tänkte jag, nu slipper vi köpa blöjor! Ringde till dagis och förvarnade om att hon kanske skulle vägra blöja. Jaha, det kan vi tyvärr inte hantera här, hon får ha blöja tills hon har lärt sig hemma. Så var det med det. Läget har då blivit sådant att tösen har blöja på dagis men inte här hemma. På tre veckor har hon kissat 0 gånger i pottan men bajsat där ett par gånger. Hon kissar hej vilt överallt och verkar inte bry sig! Igår lekte hon med sitt trätåg i kisset! :roll:

Jag har varit velig, det kan erkännas. Det har hattats lite med blöja här hemma också på grund av att jag tröttnat på olyckor i alla hörn. Kan ni hjälpa oss med lite handfasta råd? Ska vi skita i (!) projektet fram till jul då vi kan vara lediga en längre peiod och ta det då? Kan hon ha blöja på dagis men inte hemma och ändå fatta galoppen? Eller är det blöjstopp som gäller helt och hållet? Ska vi sätta lite press på dagis?

Till saken hör att vi ska flytta om tre veckor så vi föräldrar är i ett stressat läge och jag känner att jag brister i tålamodet. Kan vi skjuta upp pottprojektet ett tag? Hur hade ni gjort? :?:
Karin
Maya född med planerat kejsarsnitt 25/6 2008. Beräknad till 4/7 men låg i säte så det blev snitt.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Sätt på blöjan tills ni har tid och möjlighet att vara konsekventa. Nu får hon alls inga enkla signaler och då tror jag att man stjälper mer än hjälper.

Men visa var hon kan kissa och ställ fram. Så hon kan om hon vill, själv.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"