Vilken Dr. Brown dinapp för välling?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
paola@hellmalm.com

Vilken Dr. Brown dinapp för välling?

Inlägg av paola@hellmalm.com »

Hej! Jag ska beställa lite barnprylar på nätet och undrar om någon av er använder Dr Brown nappflaskor, och vilken dinapp ni använder till välling och till ersättning. Ska man göra skillnad på mild välling och vanlig välling när det gäller dinappen? Min dotter är 5 månader och jag ger henne ersättning ibland med dinapp nr 2 och ska börja med mild välling snart.

Är det bäst med dr browns tjocka eller smala nappflaska?

Tack på förhand!!!
Mamma till E född 2008-08-05 i vecka 39+6. Hade sitt första 12 timmars natt dagen efter hon fyllde 4 månader!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Dr. Brown är värdelösa till välling tycker jag. Meckigt, klumpigt och kladdigt. Jag har kört MAM med napp 3 (mild) och sedan x (vanlig) till vällingen, och det är mycket enklare. :D
paola@hellmalm.com

Inlägg av paola@hellmalm.com »

Tack för svaret! Min fråga borde förstås ha varit "vilken vällingflaska ska jag använda", men vilken tur att du svarade på min fråga så bra som du gjorde. Stort tack!
Mamma till E född 2008-08-05 i vecka 39+6. Hade sitt första 12 timmars natt dagen efter hon fyllde 4 månader!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jag använder napp 4 till välling men saknar verkligen deras x-napp som de hade tidigare. Lyssna hellre på TorpSara alltså :wink: :lol:
Sofias mamma

Inlägg av Sofias mamma »

Hittade den här gamla tråden. Har Dr'Browns flaskor och ger nu mild havrevälling med nr3. Har inte hittat nr 4, finns de fortfarande? Har läst att mam-napparna passar, någon som vet?
:heart: Storasyster född sept 2006. :heart:
:heart: Lillasyster född mars 2010. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Både Mam och Avent funkar i Dr. Browns. Man kan ju öka hålet själv också med en nål. 8)
Sofias mamma

Inlägg av Sofias mamma »

Tack :D
:heart: Storasyster född sept 2006. :heart:
:heart: Lillasyster född mars 2010. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:Jag använder napp 4 till välling men saknar verkligen deras x-napp som de hade tidigare. Lyssna hellre på TorpSara alltså :wink: :lol:
Nu med dotter nr fyra, Leonor, har vi fortsatt använda Dr Brown Wide neck. Nr 3 till ersättning och nr 4 till välling. Det har funkat hur bra som helst så jag får backa från mitt tidigare inlägg :wink:

Nr 4-nappen funkar lika bra till 6-månadersvälling som till fullkornsvälling. Om de säljs fortfarande vet jag dock inte. Har kvar nappar från sist det begav sig.

Kram från Nancy
LiMa

Inlägg av LiMa »

Hej! Du har säkert redan beställt vid dethär laget, men om inte så tänkte jag bara säga att för oss funkar DrBrown napp nr4 bra till välling. Har vänner som använder 3:an till och med till fullkornsvälling, men vi är nöjda med 4:an och tänker nog fortsätt med den. Dock grämer jag mig att vi inte köpte wide-neck från första början. Det är lögn att måtta ner med ett matskedsmått i de vanliga flaskorna. Jag använder en tratt. Inte så smidigt... :)
Stolta föräldrar till Kalle 100314 och Simon 130112 - Båda "barnaboksbarn" från start.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"