Vilken Dr. Brown dinapp för välling?
-
paola@hellmalm.com
Vilken Dr. Brown dinapp för välling?
Hej! Jag ska beställa lite barnprylar på nätet och undrar om någon av er använder Dr Brown nappflaskor, och vilken dinapp ni använder till välling och till ersättning. Ska man göra skillnad på mild välling och vanlig välling när det gäller dinappen? Min dotter är 5 månader och jag ger henne ersättning ibland med dinapp nr 2 och ska börja med mild välling snart.
Är det bäst med dr browns tjocka eller smala nappflaska?
Tack på förhand!!!
Är det bäst med dr browns tjocka eller smala nappflaska?
Tack på förhand!!!
Mamma till E född 2008-08-05 i vecka 39+6. Hade sitt första 12 timmars natt dagen efter hon fyllde 4 månader!
-
TorpSara
-
paola@hellmalm.com
-
Nancy
-
Sofias mamma
-
TorpSara
-
Sofias mamma
-
Nancy
Nu med dotter nr fyra, Leonor, har vi fortsatt använda Dr Brown Wide neck. Nr 3 till ersättning och nr 4 till välling. Det har funkat hur bra som helst så jag får backa från mitt tidigare inläggNancy skrev:Jag använder napp 4 till välling men saknar verkligen deras x-napp som de hade tidigare. Lyssna hellre på TorpSara alltså![]()
Nr 4-nappen funkar lika bra till 6-månadersvälling som till fullkornsvälling. Om de säljs fortfarande vet jag dock inte. Har kvar nappar från sist det begav sig.
Kram från Nancy
Hej! Du har säkert redan beställt vid dethär laget, men om inte så tänkte jag bara säga att för oss funkar DrBrown napp nr4 bra till välling. Har vänner som använder 3:an till och med till fullkornsvälling, men vi är nöjda med 4:an och tänker nog fortsätt med den. Dock grämer jag mig att vi inte köpte wide-neck från första början. Det är lögn att måtta ner med ett matskedsmått i de vanliga flaskorna. Jag använder en tratt. Inte så smidigt... 
Stolta föräldrar till Kalle 100314 och Simon 130112 - Båda "barnaboksbarn" från start.