tungan aj aj

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Luvisen

tungan aj aj

Inlägg av Luvisen »

Jag måste bara skriva till er, ni vänliga människor...

jag har ont i magen...OROlig...

Min son snubblade fr stolen vid köksbordet. Jag fångade honom i fallet vilket inte blev bra för då kom bordet emellan och hans lilla haka for i bordet. Munnen stängdes tvärt och tänderna hamnade på tungan. Han bet sig rejält.

Ett stort fult jack sitter nu på tungan. Jag ringde vårdguiden men de sa att det inte fanns ngt att göra. Det skulle läka självt.

Men jag ser det där jacket och får ont i magen. Sonen är gnällig nu. Han har ju ont...förstås. Jag baddar med kallt vatten då och då och det verkar hjälpa ganska bra. Han verkar ha en otrolig läkförmåga men jag blir orolig iaf. Han bubblar på obehindrat- Tack och lov! Lättnadens suck!

Det verkar vara bara på vänster sida som tungan tog stryk...

Kära lilla vän...usch! :cry:

Kan ngn säga ngt stillande för min ORO?

/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Ewa

Inlägg av Ewa »

Kalla saker att suga på, i väntan på att det läker. Det går att frysa in det mesta till glasspinnar. Eller så får man bli ordentligt bortskämd, så het sommar det är, och äta glass flera gånger om dagen :shock: :lol: Min stora hade förmågan att varje gång han trillade så bet han sig antingen i tungan eller läppen och det blödde så förfärligt så man trodde han tappat flera tänder minst. Men det var aldrig så farligt. Det såg värre ut än det var.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Tack Ewa! :heart: :heart:

Skönt att höra. Jag ska genast ge honom glass i lass :D

Puh!

Tack o lov för detta lilla hörn i cyberrymden! Annars hade jag varit ett vrak :?

Kram på dig!/Luvisen
SM rookie
Nancy

Inlägg av Nancy »

:( Aj, det skär i hjärtat när man läser om hur sonen din skadade sig i tungan.

Hur mår han idag :heart: :?:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Jo tack, Nancy, nu har tungan bara ett tunt rött ärr. Sååå tacksam för det. Det där stora köttiga ärret tyckte jag var superläskigt. Jag tror inte tungan kunde läkt så fint och snabbt utan den heliga 12-tim natten. Är verkligen så tacksam för den.

Jag har själv fortf lite ont i magen. Tänker på vad som kunde hänt om det blivit värre...ja du vet. Hjärnan maler som en tvättmasking fast jag sagt åt den att sluta :x .

Nu bubblar den lille ännu mer. Långa utläggningar och äter som en häst...(han åt igår lika mkt som vi vuxna ? :o , fattar inte hur det fick plats...)

VI gav honom glass men det ville han inte ha. Kloke pöjk. Han ville bara ha sin mat när det var matdags. Det nyttigaste nyttiga ville han ha. Snacka om att jag blev salig :lol: (fast det sa jag inget om till sonen... :wink: )

Däremot är borsta tänderna igen hit just nu så vi ligger lågt med det. Man märker att han får ont om ngt rör vid ärret.

Otroligt vad de små har tur och vi med...! :o :P

Kram på dig!/Luvisen
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"