Vi har separerat för ca ett år sen efter mycket vånda, men allt är bra och barnen har inte kommit till skada, tvärtom lever dom upp...
Tjejen vår som nu hunnit bli lite mer än 5år är underbar, livlig, nyfiken och vill gärna vara med på det mesta, till en början vill säga, men när dagen till slut kommer blir hon ängslig, rädd kanske, extra mammig..osv, tex när hon för några veckor sen började gymnastik för första gången. Gruppen består av ca 12 femåringar och två jättegoa lärare. Hon var sååå uppe i varv inför det här och tjatade dagligen om när gymnastiken skulle starta.
Samlingen började med att alla skulle sitta i en ring mitt på golvet, alla föräldrar fick sitta utanför....dock inte jag....jag blev tvungen att sitta på bänken hos henne då hon blev så där ledsen, ville gömma sig, sitta i knä osv....till slut går det bra och jag kan skylla lite på att jag måste ut o kolla läget med våran vovve....
Så här är det alltid när det är lite Större" saker som hon skall göra,
sånggruppen ville hon inte vara med för hon ville inte sjunga...fast hon ville...
Hon är mycket ängslig, blir ofta så här....inskolning till dagmamman för några år sen var ju en katastrof som tog månader....blä hatar mig själv!!
Nästa år är det skolstart
dessutom säger nån åt henne gråter hon på en gång..
Hur kan vi göra för att hjälpa henne tro mera på sig själv?
Viktoria