Vet inte om detta är rätt forum, men jag testar här! Min dotter har tidigare varit ett matvrak som glatt ätit sin mat. Men vid 8 månaders ålder ändrades det i samband med flytt, 8-månaderskris, sov dåligt, 3 månader efter kuren-kris, första tanden osv. Plötsligt så hände det att hon började knipa ihop munnen när jag kom med skeden eller så äter hon 3 skedar och 10 ärtor till lunch... Frukten som hon får till efterrätt går dock alltid ned

. Efter ett hattande med sovande och ätande gjorde jag ett nytt schema för någon vecka sedan i förhoppningen att allt skulle bli bättre om hon sov bättre och kanske fick lite andra mattider. Nu ser det ut så här:
6.30 Välling ca 240 ml
8.30-10 Sova
10 Fil, yoghurt eller lite gröt
13 Lunch - mat + frukt som efterrätt
13.30-15 Sova
När hon vaknar brukar hon få lite frukt, banan eller ett äpple
17-17.15 Middag - lagad mat
18.30 Välling ca 240 ml
19 Sova natt, men blir ofta lite tidigare...
Förmiddagsmålet brukar vanligen funka bra det också, men de två på eftermiddagen är inte lätta

. Hon får vanligen inte direkt något mellan målen, ibland någon skorpa eller lite smörgåsrån, men inte varje dag ens en gång... När jag matar henne brukar jag ge henne något att plocka med, lite ärtor eller andra grönsaker eller lite smörgåsrån, då går det lite bättre. Vissa dagar kan hon dock äta jättebra och utan problem, vanligen då vi inte äter hemma utan äter lunch ute

. Sovandet går för det mesta jättebra, hon sover alltid minst en timme och ofta de 1,5 som det är tänkt. På nätterna sover hon lugnare också (kan dock ej somna om själv om hon råkat komma över på rygg och kan fortfarande inte vända sig själv

, övar varje dag...) och många nätter vaknar hon inte en enda gång.
Någon som har något tips att komma med

Kan tillägga att hon ligger på normalkurvan i vikt hittills, även sist jag vägde henne då hon krånglat ett par tre veckor.