Genom mitt jobb möter jag många förskolelärare och deras dagisbarn och igår när jag var ute på en förskola träffade jag en liten kille på ca 2 år. Han var alldeles ifrån sig av sorg. Han grät och ropade på mamma och pappa. Det var nära att jag också började gråta. Är det så här min lilla Iris ska ha det? Min lilla kavata tjej som nästan aldrig är ledsen, ska hon få tro att mamma och pappa har lämnat henne? Är det verkligen såhär det ÄR för småbarn på dagis??? Eller var det ett extremfall?
Problemet är att jag inte vet hur vi ska få ekonomin att gå ihop utan att vi jobbar båda två. Tyvärr pendlar vi också båda två (jag långt) och vi hade OM det blir dagis tänkt pussla så att hon får gå ca 8-14.30. Inte jättelånga dagar, men ändå, det är många timmar för en ettåring.
Ni som är hemma - hur GÖR ni? Om ni jobbar hemifrån, vad jobbar ni med? Eller har ni rika män så att ni klarar er på en lön? Jag har funderat och funderat men vi klarar oss verkligen inte på en lön och vi bor redan i lgh så vi kan inte flytta till mindre. Jag kan iofs tänka mig att säga upp mig från mitt jobb, men jag känner att då måste jag dra in pengar på något annat sätt. Hade varit roligt att göra ngt där jag kan ha med min min dotter om dagarna. Några tips?