Hur ofta bajsar

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
J och Å

Hur ofta bajsar

Inlägg av J och Å »

Hej hopp!!

Tänkte bara höra hur ofta ungefär era godingar bajsar?

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
kokos

Inlägg av kokos »

Senaste tiden bajsar han minst 3 gånger per dag men det har varierat. Ett tag var det en gång per dag och en period var det var femte dag... För att inte tala om första tiden då det var bajs i varenda blöja.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
J och Å

Inlägg av J och Å »

Skönt att höra att det är fler som bajsar ofta. Karl bajsar nästan alltid tre ggr om dan och man undrar ju lite om det är för ofta. Men han mår ju bra och så, så jag känner mig inte så bekymmrad.

K har också bajsat var 11 dag, runt 3 mån och som i varje blöja. Men sedan vi startade kuren minst 2 ggr om dan.

Känner mig som en kompis treåring som på frågan "vad åt ni på dagis"? och han svarar "bajs".

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
father of sons

Inlägg av father of sons »

Förr i tiden (om man nu kan säga så i små perspektiv) kallade vi vår son "Bajskungen", lite skämtsamt. Namnet talar för sig självt.

Nu förtiden bajsar han sällan.... en gång i veckan typ...

...Och aldrig trodde jag att jag skulle bli en "sån förälder" som diskuterar bajs med andra föräldrar :D :lol:
lillith

Inlägg av lillith »

Ett aktuellt ämne för oss då vi just gått över från helamning (med enstaka smakportioner) till MAT i stora lass. Under amningen bajsade vår lille älskling 2-3 gånger om dagen, men numera är han uppe i 5-6 gånger/dygn, med prydliga kluttar i blöjan istället för "den gröna peston" som min man så poetiskt uttryckte det. Problemet är att vår lille alskling även bajsar nattetid nu och sover betydligt oroligare - han gråter och tjuter till i sömnen 3-6 gånger per natt just nu, och jag vet inte om det är p.g.a.tänderna som tränger fram i rasande fart eller bajs i blöjan nattetid - som sammanfaller med omläggningen av kosten/sluta med amning!
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"