Jag hörde aldrig de här rekomendationerna när Emil var liten så han fick ju som sagt rätt mkt välling... (fr 6 månaders ålder) Var vi ute och åkte så var välling smidig och nyttig mat. Han verkar iofs inte må dåligt av det...
Men det hjälper inte nu... känner mig lite rutten som inte har haft bättre koll.

Började trappa ner på amningen när Jonas var 4 1/2 mån. Han åt tillägg (mot slutet ibland blandat 50/50 m majsvälling) tills han var lite drygt 5 månader sen gick vi över på majsvälling. Till en början då så åt han ett mål lagad mat om dagen och däremellan så gav vi majsvälling (+ lite amning).

Från 5 1/2 mån byttes ett flaskmål ut till gröt, (nu nattammade jag bara).

När han blev 6 månader ifrågasatte BVC varför jag gav majsvälling ("har han känslig mage, eller" men det har han inte) så då började jag med Sempers milda välling istället, det har gått jättebra. Samtidigt räckte inte min mjölk till nattetid (han har ju fått ett natt/morgonmål) och trött som jag var vinglade jag upp och gjorde välling istället.
Innan 6 mån så åt han alltså alla mål utom lunch och middag (samt nattmålet som jag ammade) ur flaska, men då var det ju majsvälling...
När han blev 6 mån och vi bytte välling så fortsatte vi likadant till en början då Jonas verkligen INTE har gillat frukt. Det ledde till:
05.00 Välling
07.30 Välling
11.00 Mat + välling som dryck/efterrätt för att fylla ut
14.00 Välling
17.00 Gröt
18.30 Välling
Trodde att det var bra och nyttig mat... stackars hans lilla mage... men det har ju iofs verkat OK. Ingen magknip eller så...
Nu äter han:
05.00 (ibland) Välling
07.00 Välling
09.00 Banan (åt ibland gröt förut samtidigt som övr familjen men nu blir det banan)
12.00 Lunch + frukt till efterrätt
14.30 Välling
17.00 Gröt
18.30 Välling
Jag gillar närheten och mysfaktorn med att flaskmata därför vill jag ogärna byta bort flaskmålet på em. Vad tycker ni (om ni har orkat läsa allt mitt oroliga svammel) ska jag byta ut det mot mjölkersättning istället?