Så Jag har sett bilder på din man TinasDag och jag råder dig att hålla fast i honom, han kommer tids nog att förstå vad du menar.
Kramar och kärlek
Kristina
Tinis skrev: P.S Hur har du fått se Tinas man då, Kiki???Det vill jag med!
Tack cissii för att du skriver precis det jag tänker!cissii skrev:Sen kan jag tycka att mannen i sin tur får lägga fram fakta och undersökningar på huruvida daghem är bra. Jag menar faktiskt bra på riktigt i sig själva. Inte ok som lösning eftersom föräldrarna måste jobba.
Så bra att det borde vara förstahandsvalet oavsett om föräldrarna jobbar elle inte. Och VAD det är som är så braInte baserat på "vad alla andra tycker".
TACK Kiki! Jag tycker ju själv att han är rätt mysigKiki skrev:Så Jag har sett bilder på din man TinasDag och jag råder dig att hålla fast i honom
Kod: Markera allt
Nämen maskros, vad du tar i! Mitt intryck av Tinas man är hur gott som helst, så det så! Jag blir lite sur på hur du uttrycker dig, faktiskt... tipiskt vissa kvinnor är man snygg då ska man tåla alltSå Jag har sett bilder på din man TinasDag och jag råder dig att hålla fast i honom
Vi har ett skolsystem som gör allt det som dagis sägs göra: insocialserar, utbildar etc. Jag kan inte fatta brådskan med förskola när nio års obligatorisk grundskola väntar.
Jag har fått höra att förskola är så himla bra för utveckling, inlärning och det sociala.
På förskolan och i skolan är det för få vuxna med för mycket att göra, därav - i förlängningen i alla fall - mobbing, oacceptabelt grupptryck, otrygghet och andra otrevligheter.
Det är politiker som gör att föräldrar stressas med massa jobb så får dom dålig självförtroende och är TVUNGNA att lämna bort sina barn.Starkas föräldrar som tror att dagispersonal är bättre än dom själv.Det är hemskt att vi föräldrar blir ituttade att dagis personal är bättre på att stötta våra barns utveckling än vi. De gör ju det istället.
maskrosmaskros skrev: Att din man har gett dig tid till 09 och ska lyssna till dina förslag.
Vad är det för mening att ha en sådan man som pressar dig och nu måste du jaga runt för att skaffa bevis som han ska förstå att du vill vara hemma. Han har ingen hjärta och jag håller med dig 100% en korkad man.
Det finns alltid ett liv UTAN man så acceptera inget ,Tack och lov det finns alltid socialbidrag om din man inte vill försörja dig
Hade det varit min man då skulle jag lämna honom omgående.
Klart det är skrämmande om någon väljer bort det och bara går runt och drar hemma med en unge.....
Precis så här tror jag att det är! Jag vet att Martin är rädd för att behöva försaka en massa som vi vant oss vid (resor, golf, middag ute osv) om vi väljeratt ha Dag hemma till 3 års ålder. Sen VET JAG att han vill Dags bästa men att han bara behöver förståcissii skrev:Men nu verkar många välja ekonomin först, fast dom egentligen inte vill. Men dom verkar tro att dom måste. "Egentligen vill jag inte att XXX ska börja på dagis såhär tidigt, men vi har inget annat val". Men då prioriterar man ju faktiskt barnet som nr två. Fast säger man det till folk så får man många ovänner, kan jag intyga.
Så här är det tyvärr bland många av dem vi umgås med. Mycket pengar, en hektisk livsstil och EN FIN YTA... Jag ses nog lite som ett "odd case" som inte riktigt lever i verklighetenMen andra krafter i samhället får dom att ändå välja dagis. Har säkert att göra med jämställdheten, tron på att man ska ha "allt" på samma gång typ karriär, hus, fem lyckade barn som man ska hinna umgås med, hund, villa, och dessutom hinna vara snygg och finna sitt inre jag under dvs Asien-resor. Klart det är skrämmande om någon väljer bort det och bara går runt och drar hemma med en unge.....
Kiki skrev:Idag har jag mer tillit till mig själv och min partner att vi fattar gemensamma beslut som är bra för vår familj. Jag har också fullt förtroende för mina medkvinnor att de män de har valt till fäder till sina barn är bra och kloka människor.