Hej
Jotack, lite av den vara har vi haft här hemma med. Men det försvann sen.
hävdar att deras barn aldrig skulle utvecklas så bra hemma, språkligt och socialt.
Jag undrar alltid lite över sådana uttalanden, för hur kan man veta det? Lever barnen i någon slags parallell verklighet, där dom inte går på dagis, där man kan se hur dom skulle varit då
Jag har fått massa skeptiska blickar och anklagelser om att Celeste inte går på dagis, hot om att hon ska bli ett socialt freak osv. Men jag kan intyga att så är inte fallet. Det är ju knappast så att man inte träffar någon människa alls för att man inte går på dagis. Människan är ju till sin natur en social varelse dessutom.
Dagis är ju inte verklighet, hur kul hade mannen tyckt det var att gå till ett "låtsasjobb" fyllt med roliga saker förvisso. Men det absolut viktigaste saknas ju, social delaktighet och verklighet! Semester jämt. Titta på alla långtidsarbetslösa som mår dåligt. Dom har all tid i världen, men det spelar ingen roll, för dom har ingen motsats som kan definera deras tid. För att kunna njuta av ledig tid, måste man ha oledig tid ju. Nu kanske jag cyklar iväg lite här, men så tänker jag om dagis.
Rent personligt så kan jag inte förstå hur man kan vilja ha dagis så tidigt, man håller ju fortfarande på att lära känna varandra!
Det finns en bok som heter Tid för barn av Per Kågesson som man kan läsa (jag har inte hunnit börja ännu). Sen finns det ett gäng andra böcker som jag kan kolla upp om du vill.