Och vi har sökt dagis till Anton från hösten, men antar att det kan dröja ända till januari med den platsbrist som verkar vara. Oss spelar det dock inte så stor roll när det blir, utan viktigare är att det blir något av de dagis som ligger i kvarteren brevid.
Tanken är att Anton ska gå 10-15 timmar per vecka sålänge vi är hemma med bebisen. Ganska mycket på hans villkor, så vill han hellre vara hemma så är han såklart det. Om det är tre timmar per dag vet jag inte, tror inte man får välja här. Kan lika gärna innebära fem timmar per dag, 3 dagar i veckan. För mig (och Anton, hoppas jag) ser det ideala ut 3-4 timmar/3 dagar i veckan.
Anton han har också börjat prata om dagis, vet att bästa kompisen går på dagis osv. Han känns väldigt redo, faktiskt, trots att han bara är två precis.
Vi tänkte som så att vi kan ju alltid tacka nej till erbjuden plats om vi ångrar oss, om Anton hellre verkar vilja vara hemma osv. Så beslutet kommer vi ju ta först när plats erbjudes. Än så länge har vi bara öppnat en möjlighet...
Du kan ju ringa och höra hur det ser ut hos er med köer och så.