Emma!
Man behöver inte härda barn på dagis för att de ska tuffa till sig! Det kommer ändå, förr eller senare! Och vad spelar det för roll om det kommer senare? Inte ett dugg!
Jag tar mig själv som levande exempel: Jag har inte gått en dag på dagis. Körde lådbil, bakade och lekte skola i sex års tid med mina mesiga kusiner hemma hos min ormrädda, hämmade, måttfulla, frireligiösa faster tills jag började förskolan.
Var jättekänslig och jättemammig och allt det där när jag var liten (är inte det ett barns förbannade rättighet???)
Men det höll inte i sig. Alls.
Jag må ha mina fel och brister, men jag formades inte av praktiska omständigheter när jag var liten. Jag fick såsa runt och dagdrömma och vara tillsammans med mina nära och kära. Senare i livet "kom jag ut" som värsta envisa, maktgalna, debattsugna snorkfröken. Helt ohämmad.

Jag är jätteglad att det fick ta sin tid. Att jag fick vara en känslig mespropp först.
Det här inlägget är naturligtvis skrivet med glimten i ögat, ville bara berätta hur livet som 30+ kan te sig för en som inte härdades i dagisstoj som barn, utan som fick lyssna på köksklockans stilla tickande under uppväxten.
Så no sweat, Emma! Ta det lugnt med Emil där hemma! Han kommer att bli HEEELT normal! Eller president i USA, vem vet?
Kram!