Flytta med barn
Flytta med barn
Av olika anledningar har vi flyttat en del de senaste åren. I början var jag inte så orolig eftersom barnen var så små och jag är hemma med dem hela tiden. Kontinuiteten och det som är konstant är ju väldigt viktigt. Men nu börjar min ena tjej snart i skolan och då blir det lite mer komplicerat. Hur förbereder jag henne bäst och är det en viss ålder som är extremt känslig för nya intryck och nya vänner? Vi vill som familj minimera vårt flyttande men är i ett dilemma just nu eftersom min man inte är nöjd med sitt arbete. Han har varit allvarligt sjuk tidigare och jag vill att han ska vara lycklig. Livet är för kort och vi vill bo och leva där alla är nöjda. Samtidigt vill jag inte att barnen ska känna sig splittrade. Jag känner mig lite orolig och vet inte vad som är bäst för alla. Har någon ett råd? (Alla barn är under sex år).
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej, jag skulle rekommendera dig att lägga in din fråga under rubriken "barnafostran" så kommer du nog få massa passande svar! Här under "späda och små" brukar vi mest prata om SM (standardmodellen) och det som hör småttingar till.
Välkommen till barnafostran! 
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.