Fjärde natten och solfjäderfråga

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tovaliten
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 12 sep 2007, 10:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Tovaliten »

Hej igen!

Jag ska ALDRIG säga att det går bra igen! Varje gång jag gör det får vi ju bakslag!!!

Sen mitt senaste inlägg har ALLA läggningar de senaste dagarna varit väldigt långa... Tova sitter i sängen, pratar med sig själv, busar i upp till 50 -60 minuter... Det känns lite svårt att veta hur man ska hantera. Allting blir ju förskjutet om hon ska få tillräckligt med sömn...? Någon som har något tips? Vi solfjädrar, ramsar och sätter på musik och eftersom hon inte är missnöjd går jag inte heller in. Hon har också vaknat 06 varje morgon och pratat på. Hon somnar om efter ett tag (vet inte riktigt hur länge dock, jag brukar själv somna...) och sover till ca 07.

Kan det vara schemat? För mycket sömn? (Men, nu verkar hon trött igen...)

Våra sovtider:

19-07
9.30-10.15
13.30-15.00

Tacksam för respons! (igen!)
Anna med Tova 070221
duggan
Inlägg: 3293
Blev medlem: sön 07 jan 2007, 15:23
Ort: Luleå

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Hon ska ha 14 timmar per dygn och hon har 14,15 nu, så jag tycker absolut att du kan dra ner morgon luren till 20 minuter. Det kan göra hela skillnaden.

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Tovaliten
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 12 sep 2007, 10:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Tovaliten »

OK! Då provar jag det!

/A
Anna med Tova 070221
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"