Ursäkta att du inte fått svar
/Elle
Hejcece skrev:Det är hur svårt som helst att hålla honom vaken. Han vill sova kl 9:30 och 14 (och inte 10 o 15 som jag vill) känns det som. Sista timmen gäspar han och är ledsen o visar med all önskvärd tydlighet att han vill sova. Ang först luren så sover han 1,5 timme inte två som vore bättre. Hur gör jag ska han vara kvar eller ska jag acceptera att det är 1,5?
Jotack, det där känner jag igen från vår försenade åttamånadersångest. Nån sorts ny desperat gråt, som inte alls var så kul för föräldrahjärtana. Vi gjorde som LUA föreslår. Solfjäder och ramsa. Ofta blev han upprörd så fort vi gick och då hjälpte klassisk musik att lugna, annars hade vi fastnat i timmar. Det var så här fram och tillbaka i ett par tre veckor. Hos oss på dagslurarna främst.cece skrev:Men, ja jag måste ha ett litet men, när inte ramsan får ngt gensvar och han står och hoppar i sängen så han slår sig i munnen mot spjälorna desperat gråtande. Jag vet inte hur ni gör då...?
/cece
Jag förstår precis hur du menar. Allis har gjort så några gånger vid dagsluren. Själv hade jag också en röd spjälsäng när jag var liten. Jag har sett kort på hur jag försökte gnaga mig utLUA ja VET och VET alltså jag hör ju och ser bitmärken i sängen och en röd mun. Det händer att han gör det när han precis vaknat och har glädjehopp också. Så jag antar med den erfarenheten och samma ljud att det är det som hänt, jag är inte i rummet och det är svart...