Sjuk och vill inte äta - hur gör man när han

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
AnnaK

Sjuk och vill inte äta - hur gör man när han

Inlägg av AnnaK »

Min lilla son är tokförkyld och har dålig aptit. Han äter dåligt hela dagarna och vaknar därför 1,5-1 h för tidigt på morgonen och är jättehungrig. Hur gör man då? Svårt att låta honom vara tycker jag när man vet att han är hungrig...
Några tips?
/AnnaK
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Om han äter välling så hade jag gett ett mål mat i sömnen vid 22-tiden - det stör inte övrigt schema i sjukdomsfall!
AnnaK

Inlägg av AnnaK »

Aha! kan man göra det när han är så pass "stor" :?:
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Självklart! Jag körde tricket på min 16-månaders häromdagen och det gick utmärkt :P !
Kristin

Inlägg av Kristin »

Coolt 8), men hur gör man om lillen inte kan hålla i flaskan själv?? I och för sig skrev du "i sömnen" så jag antar att mamma eller pappa håller flaskan oavsett ålder???

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
AnnaK

Inlägg av AnnaK »

Tyvärr verkar min lille kille inte gilla detta längre. Det gick jättebra förr men nu är det tvära kast i sömnen...Några andra tips :?: :? Det är lite svårt på morgonkvisten här hemma just nu :wink: Vääääääldig huuuungrig kl halv 6 =P~
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Stor pojke. Ge honom en flaska välling i handen (slut händerna om) och gå därifrån. Är han väääldigt hungrig glufsar han i sig, släpper flaskan och somnar om. Gör inget mer, gå inte tillbaks.

Men låt det inte bli en vana :!: En gång är ingen gång, två gånger är en dålig vana :?
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"