Om turkisk yoghurt

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Jennie

Om turkisk yoghurt

Inlägg av Jennie »

Nu har jag köpt turkisk yoghurt, hittade den på ICA! :D (1-litersbunke med 10%-ig naturell tjock yoghurt) Jag antar att det är den som ni har tipsat om.

Provade den i morse till lilleman, jag var själv lite fundersam om han skulle äta den fast den inte smakar så mkt, men jag visade först och sade mmmm med glad min och han gjorde likadant :D Han grimaserade lite först, men sedan skrapade han ur muggen :wink:

Nu till min fråga :arrow: Brukar ni servera den naturell eller brukar ni blanda i någonting för att det skall smaka mer? Det finns ju en osockrad fruktpuré som man kanske kan prova med...

Bara nyfiken på vad ni andra gör :roll: Det kan ju hända att han tröttnar :roll: på smaken....
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Maja äter den med lite mosad banan i, det är jättegott :) men osötad puré, sylt eller äppelmos, rivet äpple eller päron i är säkert också smaskigt :!: Här går det minst en hink i veckan :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Jag serverar den naturell och den slinker oftast ned i ett nafs :D Men lite variation skadar ju aldrig :wink:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"