vill inte sova ensam

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
mamma63

vill inte sova ensam

Inlägg av mamma63 »

Hej,
Sonen (fyller 4 nästa månad) har dem senaste månaderna insisterat på att jag ska lägga mig hos honom när han ska sova. Han säger att han inte vill vara ensam, (även i andra sammanhang). :(

Nu sovar jag på en madrass i hans rum, i och med att morfar är på besök. Men det räcker inte, utan jag SKA sova i hans säng. Jag brukar annars gosa med honom lite i sängen innan han somnar. :lol:

Några tankar? :?:
Ensamstående mamamma till Simon, född augusti 2003.
fjällström
Kontakt:

besvärligt läge

Inlägg av fjällström »

Hej!
Har ingen erfarenhet av äldre barn, men jag funderar på om han är kurad sen tidigare :-k Är han det så ska ju ramsan fungera både vid rädsla och osäkerhet hos honom och likaså om han bara "bestämt" sig för att inte sova själv. Ramsan blir lite av "go´natt yxskaft"- Alla hans frågor och protester besvaras med lugn, övertygande ramsa som säger att allt är i sin ordning och nu ska här sovas :wink: Du tar liksom ingen notis till VAD han frågar/säger, utan du besvarar alla frågor med ramsan.

Är han inte kurad, ja då vet inte jag vad man gör. Men någon annan vet säkert :)

Hoppas det ordnar till sig för er :wink:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
mamma63

Inlägg av mamma63 »

Han är kurad. Fast det var ett tag sen jag ramsade för honom, för han ville höra det :D Det är nog bäst att börja igen.
Tack för ditt tips förresten :)
Ensamstående mamamma till Simon, född augusti 2003.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"