vaknar på natten och är vrålhungrig

Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

vaknar på natten och är vrålhungrig

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

trots gröt och välling ut genom öronen just före läggning så vaknar lilltjejen (16månader) och är så hungrig att hon blir hysterisk, man riktigt hör hur det bullrar i magen på henne just före hon vaknar.
Vi har nu gjort så att hon får lite välling ca 150ml för att stoppa värsta bullret, men vill ju inte att hon ska vänja sig att äta den tiden på morgonen, så hur gör vi?? Vi funderade själva på att allt eftersom dra ned mängden välling tills hon inte får något längre, men blev osäker, varför räcker inte en stor tallrik gröt och 200ml välling trots att hon vägrar äta mer på kvällen? Är det en tillväxtperiod och hon kommer ur den, hon har ju aldrig ätit på natten sen hon slutade med bröstet.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vad säger du om mer fett och mindre kolhydrater?

Jag är sådan om jag äter gröt (inte på kvällen men på dagen). Det hjälper inte hur mycket jag än äter så är jag hungrig två timmar senare.

Välling på 1,5 dl mjölk, 1,5 dl grädde - värm, häll i en äggula och blanda. Det är mättande! Vera undrade lite vad det var första morgonen (äter bara välling på morgonen), men sedan har hon inte ifrågasatt.

Ägg över huvud taget är nyttigt och mättande. Kokt ägg, äggröra (blanda ägg och grädde och rör runt i en stekpanna eller kastrull med smör i tills den blir grynig).

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

jaha, då ska vi prova.
Har just nattat tjejen, med en rejäl slurk välling gjord på mjölk och grädde i magen, får se runt midnatt om det gör verkan, för det är då de första pipen brukar komma. :)

Ha det gott!!
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"