Vid vilken ålder slutade ditt barn vila middag?

Medlemmarnas egna undersökningar
Skriv svar

Vid vilken ålder slutade ditt barn vila middag?

1år
0
Inga röster
2år
4
24%
3år
5
29%
4år
2
12%
5år
1
6%
Vilar fortfarande middag
5
29%
Har aldrig vilat middag
0
Inga röster
 
Antal röster: 17

Alexandra
Inlägg: 185
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 07:03
Ort: Öglunda
Kontakt:

Vid vilken ålder slutade ditt barn vila middag?

Inlägg av Alexandra »

Eftersom det verkar som att något håller på att hända med Virves middagsvila vill jag kolla runt lite hur det ser ut hos er andra.
Virve "klarar" sig hyfsat bra utan middagsvila, iaf 2-3 dgr i sträck. Mina försök att ramsa och vakta vid dörren kan ibland dra ut och bli nästan lika långa som själva vilostunden 1,5-2tim...
Så min undran nu är som så ofta annars: är det jag som vacklar i attityden, eller kan det vara så att min lilla tös klarar sig utan middagsvila hädanefter.

Lilleman sover däremot runt tre timmar varje dag... däremot kan han ligga och "ho-ho:a" lite en stund innan han somnar, medans syrran somnar direkt...
11,5 - 12 timmars nattsömn har de båda två.

Ha de! :wink:
/Alex
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
mia75
Inlägg: 599
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 17:18
Ort: Uppsala

Inlägg av mia75 »

Rasmus slutade helt med att sova på dagen när han var fyra.
Emil som är 2,5 år sover ungefär varannan dag. Jag lägger honom alltid klockan tolv och går in och "väcker" honom efter 45 minuter. Ibland somnar han direkt, somnar han efter längre tid så väcker jag 45 minuter efter insomnandet och somnar han inte alls går jag in 12.45. Jag tycker att han behöver VILAN, dock inte sömnen så mycket. Dagar när han inte alls har vilat är han mycket tröttare även om han inte sovit under vilan så är han ändå piggare efter. (OT, igår under vilan låg han och sjöng: -jag kommer inte heeeeem ikväll! :heart: )
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
anna
Inlägg: 4524
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Jag fyllde i 4 år.
Clara var drygt 4,5 år när hon slutade sova middag.

Ida sover 45 min än, och hon är 3,5 år.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Svår fråga! Jag svarade "vilar fortfarande middag", men tog då sikte på 2 ½-åringen... Med de andra två tycker jag mig minnas att det tog slut runt cirka 3 år och att det då var lite oroligt på sömnfronten ett tag.
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag minns faktiskt inte hur gamla mina stora var men lilla Milla slutade strax efter hon fyllt tre år i våras. :)
Skriv svar

Återgå till "Polls"