Följ med en bit på vägen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Lua

Inlägg av Lua »

Ååååååh :heart: :!:

Vilka vackra namn till den lilla, lilla tjejen!

STOR grattiskram, länge, från Lua. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej allihopa :D !

Nu är jag stolt som en tupp, för jag har varit och hälsat på Nancy :heart: och lilla lilla Lucine med stooora stora vackra mörka ögon :heart: ! Hon är pytteliten, men oj så stark :!: Och bara 2 dagar gammal :heart: .

Nancy hälsar till er alla, och om jag hade kommit ihåg :oops: att säga att ni är så många som grattat, så hade hon tackat så väldigt! Hon var väldigt fin, Nancy, nyduschad och luktade gott, bekvämt sittandes i sin rullstol... :roll: :D .

Dom är kvar på sjukhuset några dagar till.
Kram Jenny
(som är helsvettig efter att ha cyklat hem (uppförs!) från Mölndals sjukhus 8) ).
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh!!! :heart: Nu blev jag svååårt avis... 8-[ :oops: :-$

/Fjällmor
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt att du var där, JennyH :lol: Kan se lilla vackra tvåbarnsmamman framför mig, strålande av kärlekens ljus :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

GRATTIS :heart: :heart: :heart:
:-({|=
Så skönt att allt har gått bra och du får sitta med dina lilla tjej i famnen till slut :-)

Massor av kramar från mig och Emma :heart: till Leia och maken också så klart :lol:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag måste ju också stämma in i gratulationerna. Har ju varit i Danmark och missat hela äventyret - även om jag ju visste att det skulle ske.

Hela familjen, och särskillt Vera gratulerar Storasyster, mamma och pappa.

KRAM
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
kattklo

Inlägg av kattklo »

GRATTIS!
Jag ser så fram emot din rapport! Hur är hon? Hur mår hela lilla familjen?
Tänk vilken härlig följetång ändå, trots allt.
:P
Skrotten
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 12 okt 2006, 17:48

Inlägg av Skrotten »

Hej Nancy
Ville bara kika in och säga Grattis till lillasyster. :heart:
Bamse kramar från hela familjen till hela din familj :heart:
Mamma till Oscar född 2006-04-11
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ni vet, man tänker:

Jaja. Jag kan det här med bebisar. 8) Jag har ju en hemma. Stödja nacken, det är viktigt. Och så tar man upp den lilla, med minen - jag vet vad hon väger, ungefär som när man tar upp ett paket socker som SER full ut, och HUFF - oj då - hon väger ju ingenting! :o

För en gångs skull kunde jag helt ärligt säga:

"Jag har aldrig haft så här små bebisar." En annan gör ju såna där guldklimpar på fyra kilo och där omkring :roll: , inte små väna skogsälvor med ögon som mörka dammar. Som Jenny så riktigt sade. :shock: :o :heart: Jag såg inte vingarna, men dem hade hon nog vikt undan lite vackert, där hon låg och drömde sina nyfödda drömmar. :-({|=

Nancy bad mig hälsa att hon blir där hon är ett par dagar till - och hon är svårt nyfiken på den här tråden, förståss. :P Vi satt där på fiket och undrade varför man inte kan betala för internetuppkoppling också, när man får telefonräkningen så fint hemskickad..? :roll:

Efter omständigheterna mor stålmamman bra, och ler så vackert när ögonen landar på skogsrået. 8) Jag såg nog. Det stavas: NY-FÖR-ÄLS-KÄL-SE. :P

Det är farligt att besöka BB. :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

tack Päivi för din vackra rapport... :heart:

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Efter omständigheterna mor stålmamman bra, och ler så vackert när ögonen landar på skogsrået. Jag såg nog. Det stavas: NY-FÖR-ÄLS-KÄL-SE.
Oj, låter jobbigt... Är inte ett dugg avundsjuk... :mrgreen: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Vill börja med att säga att ni gjort oss så lyckliga med alla era vackra hälsningar :heart:

Liknelsen "känslomässig berg- och dalbana" känns en smula sliten :roll: men jag hittar ingen bättre. Våra små töser ser då till att komma till världen under spektakulära former :shock:

:heart: Men Leia och Lucine mår bra och det är det viktigaste. Igår eftermiddag återförenades familjen och vi försöker nu landa igen.

Snart vaknar Lucine så jag hinner inte skriva mer just nu. Om ni orkar med oss en vända till så lovar jag att återkomma med återgivningen av en BB-vistelse som hette duga :wink:

Från Nancy, maken, Leia och Lucine ett stort och innerligt tack :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart:
Jag längtar efter att få höra, och också hur hemkomsten gick!
Hälsa hela stora familjen - ni är ju mästare på att inte ta den rakaste vägen till målet om man säger! Fast det är väl resan som är livet, inte målet :wink: . Hoppas att ni får det lugnt och skönt framöver :!:

Kram Jenny
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:heart: Äntligen hemma! Och alla samlade. Bara en sån sak. :heart:

Nella sitter med här och dreglar på tangentbordet. :lol:

Våra varmaste kramar Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"