Följ med en bit på vägen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Följ med en bit på vägen

Inlägg av Nancy »

Hej mina vänner :heart:

Stork-tråden på Kackelforum har hängt med ett tag och varit full av ovärderligt stöd och många fina tips.

Ett tag efter trådens start fick jag äntligen ett posititvt graviditetstest och lyckan var fullständig :D Jag ropade ut min glädje i en tråd här på Barnaväntan.

:cry: En vecka senare var missfallet ett faktum. Även då fanns ni där och stöttade och kom även med välbehövliga solskenshistorier om nya graviditeter månaden efter missfall...

Skulle ha lagts in på sjukhus i måndags (27/11) för en operation i vänster hand. För säkerhets skull tog jag ytterligare att graviditetstest trots de negativa testerna dagarna innan.

Testet glömde jag bort men då jag tittade var där två streck... :shock: Testade igen med digital variant och displayen visade ett fint plus.

Maken och jag befinner oss nu i förvirring. Lyckan glimtar till men hålls ganska effektivt tillbaka av det som hände nyligen.

:? Någon kanske tycker att jag är galen som skriver såhär tidigt om detta efter förra missödet. Finns ju inga garantier att det inte upprepas. Dock, många av er har följt mig och maken på vår resa denna höst och om vi snällt får be vill vi gärna ha fortsatt sällskap på denna vingliga väg.

Våra hållpunkt i tillvaron är nu måndag 11/12 då vi skall på ett tidigt ultraljud för att se om det finns något hjärta som slår. Innan dess vågar vi knappt andas ens.

:heart: Mina tankar går också till de på forumet som har olika erfarenheter av problem med att få de barn man önskar. Att ha svårigheter gällande fertilitet är ett sorgearbete med flera dimensioner. Missfall har benämnts ”Lilla sorgen” men även utebliven graviditet är en sorg i sig.

Så kära vänner, om ni vill och orkar, följ med en bit till på vägen. Oron blir lättare att bära om man inte är ensam :heart:

Kram från Nancy


(Finns ett märkligt sammanträffande med mina graviditeter: både dessa två gånger och då jag väntade Leia har de positiva testen föregåtts av kontraströntgen samma månad. Om denna undersökning haft effekt tre ggr av tre hos en kvinna som annars har svårt att bli gravid borde det kanske undersökas i större skala… :roll: )
kvacke
Inlägg: 543
Blev medlem: tis 18 apr 2006, 09:46
Ort: Borås

Inlägg av kvacke »

Åh kära Nancy! :heart:

Vilken glädje att få starta norgonen men denna underbara nyhet! Jag gråter glädjetårar för er skull och önskar att jag snart får följa dig....Jag förstår att du är supernervös inför ul men försök slappna av. Lättare sagt än gjort men det vi har fått lära du, jag och många andra är ju att naturen har sin gång hur mycket vi än vill annat....

Tusen goa morgonkramar
:heart:
Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

:D

Åh vad glad jag blir av att höra detta :heart: Du är så himla modig som vågar visa alla delar i denna process. Håller precis ALLA tummar och tår jag kan

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Underbara nyheter och vi följer dig gärna på vägen. Se det ljusa så länge du kan. Blir det mörkt så blir det det ändå. :heart:

Vet inte vilken barnmorska du går till, men som vi pratade om tidigare så kan jag varmt rekommendera Barnmorskegruppen 031-150555 där de verkligen tar extra hänsyn - i alla fall - men också i extra individuella fall. Är du intresserad så ring och beskriv din historia. Hör av dig till mig om du vill ha mer information.

Min barnmorska därifrån följer mig per telefon, och när vi är uppe, fast jag inte längre är skriven i Västra Götaland (med berätta inte det för någon :wink: )

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Vi känner inte varandra, men jag går gärna med dig på vägen. Även om den känns smal & slirig just nu så hoppas och tror jag att den snart blir rak & bred som den värsta Autobahn! Och fram tills dess får du stötta dig på alla goda tankar som riktas mot dig och din familj här på forumet!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Åh! :D :D

Må det gå bra denna gång, vi följer er så gärna på vägen!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
hjhelena
Inlägg: 577
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 13:33
Ort: Gbg

Inlägg av hjhelena »

Håller tummarna!!! Hoppas, hoppas!
Och tror att allt går väl!

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
AnnaO
Inlägg: 259
Blev medlem: lör 05 nov 2005, 22:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AnnaO »

:heart: Vad glad jag är för er skull!! :heart:

Önskar av hela mitt hjärta att allt går vägen hela vägen!
Beundrar er för att ni delar med er av detta!

Kram Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Följ med en bit på vägen

Inlägg av miar70 »

Åh, så glad jag blir Nancy :D Hormonstinn som jag är, flödar tårarna när jag läser det du skrivit :( Nu MÅSTE det gå vägen denna gång, men jag förstår verkligen den oro OCH glädje du känner samtidigt, jag hoppas dagarna till UL kommer att rusa fram :!:
Nancy skrev: :? Någon kanske tycker att jag är galen som skriver såhär tidigt om detta efter förra missödet. Finns ju inga garantier att det inte upprepas.
Men så här ÄR det ju med barn, Nancy; först oroar man sig de första 12 veckorna, sen oroar man sig för förlossningen, sen är det de första månaderna och sen är det barndomen, tonåren... :roll:
Som förälder oroar man sig ständigt, och det är väl underbart om vi kan stötta och hjälpa varandra genom alla olika "faser" av föräldraskapet :!: Jag har precis som du alltid berättat när jag blivit med barn, tidigt, och de två gånger som det inte gått bra, har det varit skönt att människor runtomkring mig vetat varför jag mått dåligt och varit ledsen, och alla gånger det gått bra har de kunnat dela min glädje :D

Jag tycker du är en enastånede människa som delar med dig av dina erfarenheter, det kräver styrka och kraft att kunna göra det :!: :heart:

Många lyckatill-kramar och ett stort GRATTIS :!:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Så här många människor som skickar ljus åt Nancy-hållet; det bara MÅSTE gå bra - kom igen, fler folk till tråden! :lol:

Jag tänker ju på dig och din lilla medpassagerare mest hela tiden nu - och hoppas precis som alla andra att du mitt i oron kan unna dig lite glädje också.

:heart:

"Sancta Maria, mater Dei, ora pro nobis peccatoribus..." :heart:

Skall nu spela lite juloratorium till din lill* :lol:

"Jauchzet, Frohlocket.." :wink:
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Inlägg av kokos »

Å vad underbart roligt! Grattis till pluset! Det tänker jag fira idag! :heart:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stort och varmt grattis till plusset!

Jag håller alla tummar och tår jag kan hitta för att allt ska gå alldeles jättestrålande!!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Vad underbart Nancy :heart: Ni är modiga som berättar om er resa och låter oss följa med. Tänker på dig, Lill*n i magen och din familj. Ta hand om varandra :heart:

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det är ju huuuuur långt somhelst kvar till den 11 december :shock: . Ett stort grattis till er :!: Jag tror det kommer gå fint nu.

Och du är fruktansvärt modig som orkar dela med dig.

KRam Jenny (som sitter på jobbet :oops: :roll: )
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh Nancy :heart: :heart: :heart:

Grattiskramar från heeela familjen fjällfolk :!:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"