Når man skjærer opp løk kan øynene svi ganske kraftig.
Min eldste sønn har merket det under matlagingen her i huset.
Vi fant derfor ut at han kunne sette på seg svømmebriller (heter det slik på svensk?? briller=glasögon, av plast selvsagt
og da sved det ikke i øynene 8)