1. När jag lägger Nova har jag alltid samma skiva med musik på och ganska högt.
På dagarna är den på hela sovpasset men på kvällen sänker jag succesivt tills jag lägger mig då jag stänger av musiken.
Det har fungerat bra hittills men de senaste veckorna vaknar hon alltid till vid 22:15- 22:30 ( då vi lägger oss)
Jag är säker på att det beror på att hon hör musik när hon somnar men att det är "tyst" när hon vaknar till nästa gång.
Oftast behövs ingen åtgärd ( ej ramsa ) utan hon somnar men iallafall.
Hur gör ni andra
2. Lillan är nu sjuk med feber och prickar samt blåsor över hela kroppen.
Har varit hos läkaren som säger att det är ett virus som ger blåsorna och att man inte gör "något åt det".
Problemet är att Nova störs när hon sover. Blåsorna är värst på händerna och när hon suger på tummen så svider det antagligen och hon sover oroligt.
Hon har vaknat till varje natt samt på dagspasset och vi lugnar henne i sängen - men det är svårt att få henne att somna om.
Vissa tillfällen får vi henne inte lugn utan hon vrider sig som en liten mask och illvrålar.
Jag vet ju att det beror på att hon har ont men det känns hemskt att inte få ta upp henne. Jag vet att man endast ska göra det för att åka till akuten men ska erkänna att jag tagit upp henne innan marginalkvart på dagspasset 2 ggr. Då har hon dessförinnan skrikit konstant i över en kvart utan att jag lyckats lugna henne på plats.
Hur gör ni i dessa fall